• پنجشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400072215626
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان تاکید کرد

نقش‌آفرینی اثربخش بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

نقش‌آفرینی اثربخش بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، نقش‌آفرینی اثربخش بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و نیز بهره‌گیری از ظرفیت پایان نامه های دانشجویی در موضوعات مرتبط با جوانان را مورد تاکید قرار داد.

ارسلان زارع در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جوانان در راستای تحقق توسعه و شکوفایی کشور و رشد هشت درصدی برای سال ۱۴۰۱ تاکید و اظهار کرد: در مسیر رویکرد دولت مردمی سیزدهم و تاکیدات رئیس جمهوری، باید با تلاش مضاعف شاهد جهشی قابل توجه در مشارکت جوانان در برش استانی باشیم.

وی نسل جوان را یکی از ارکان شکوفایی و بالندگی گیلان دانست و به آمادگی آنان برای برداشتن گام‌های بلند در جهت آبادانی و توسعه کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بیکاری یکی از مشکلات و دغدغه‌های جوانان است و مسئولان باید در زمینه رفع این معضل و توسعه اشتغال بسترسازی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جهت آسیب شناسی مشکلات و راه‌حل بهبود وضعیت جوانان و نیز اقدامات‌ صورت گرفته درخصوص تسهیل ازدواج و پیشگیری از وقوع پدیده مذموم طلاق، گفت: طرح مهر معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در قالب کارگاه‌های آموزشی در دستگاه‌های اجرایی با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و ورزش و جوانان استان، اجرایی می‌شود.

وی بر لزوم تلاش برای تسهیل امر ازدواج با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از منابع بانک‌های استانی تاکید و همکاری و مشارکت تولیدکنندگان لوازم خانگی با نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد برای تهیه جهیزیه نوعروسان را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: در کنار آسیب‌های کرونایی، الگوگیری از ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و بزرگان دینی در برگزاری مراسم‌های ازدواج فارغ از تجمل‌گرایی و تشریفات پرهزینه، یک فرصت برای فرهنگ‌سازی است.

استاندار گیلان به تدوین کتاب کار برگرفته از منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان اشاره و بر ضرورت همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان تأکید کرد.

وی همچنین به احصای ۳۰ طرح نیمه تمام با هدف افزایش اشتغال توسط دانشگاه گیلان اشاره‌ و بهره‌گیری از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را در موضوعات مرتبط با جوانان مورد تأکید قرار داد و گفت: این پایان‌نامه ها برای هر طرح توسعه‌ای و شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دربرگیرنده به‌روزترین اطلاعات و داده‌های کاربردی هستند که می‌تواند به صورت همزمان مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

زارع، برگزاری دوره‌های مهارت آموزی شغلی جوانان با نگاه به دانش و فناوری روز و ابتکارات خلاقانه را بسیار اثرگذار عنوان کرد و با اشاره به انتخاب دانشگاه گیلان به عنوان آزمونه در بعد کارآفرینی، ابراز امیدواری کرد که با افزایش ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در گیلان، شاهد تقویت نگاه خلاقانه دستگاه‌های مختلف به کار و کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های جدید با استفاده از جوانان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha