• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400072115249

رئیس دانشگاه قم:

علمای دینی در ایران و عراق باید ادبیات مرتبط با حقوق بین‌الملل از منظر اسلامی را غنا ببخشند

علمای دینی در ایران و عراق باید ادبیات مرتبط با حقوق بین‌الملل از منظر اسلامی را غنا ببخشند

ایسنا/قم عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عالمان دینی در ایران و عراق باید دست در دست یکدیگر ادبیات مرتبط با حقوق بین‌الملل به‌خصوص از منظر اسلامی را غنا ببخشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز عصر امروز در همایش بین‌المللی حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه غرب آسیا " نکوداشت سردار سلیمانی" که در تالار شیخ مفید برگزار شد، اظهار داشت: این همایش حاصل چندین ماه تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولین دانشکده حقوق و رئیس این دانشکده است. 

وی افزود: سال‌های گذشته دکتر فضائلی در سخنانی گفت که درزمینهٔ بین‌المللی امت اسلامی و کشورمان فعالیت‌های خوبی انجام داده است ولی ازنظر حقوق بین‌الملل و ازمنظرحقوقی جای بیشتر برای فعالیت وجود دارد.

رئیس دانشگاه قم بابیان اینکه عالمان در ایران و عراق باید دست در دست یکدیگر ادبیات مرتبط با حقوق بین‌الملل به‌خصوص از منظر اسلامی را غنا ببخشند، گفت: ازنظر حقوق بین‌الملل باید هم‌فکری‌ها سبب غنای آن شود و عزیزانی که در این همایش شرکت کردند به‌خصوص دکتر قاسمی و دکتر فضائلی درزمینهٔ مسائل اسلامی در بعد تخصص خود صاحب‌نظر بوده و از منظر اسلامی نگاهی به این مسائل و مخاصمات مسلحانه داشته باشند.

رئیس همایش حقوق بین الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه غرب آسیا  تصریح کرد: دین مقدس اسلام و قرآن کریم وسنت شریف رسول خدا و آنچه از آثار و تعالیم خاندان رسول خدا به یادگار مانده است اقیانوس بی‌کرانی است، هنگامی‌که مسائل جدید و مستحدثه در ابعاد مختلف به وجود می‌آید شاهد این موضوع هستیم که اندیشمندان اسلامی به کمک این اقیانوس بی‌کران می‌توانند افق‌هایی درزمینهٔ مسائل مختلف در ارتباط با مخاصمات مسلحانه افق‌ها و راه‌حل‌های جدیدی باز کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عالمان دینی و متخصصین امور بین‌الملل باید با تمسک به قرآن کریم و عترت که منبع و اقیانوس بی‌کران و یادگار رسول خدا است راه‌حل‌های جدید ایجاد کرده و بشریت از مخاصمات نجات پیدا کند و افراد بی‌گناهی که درگیر جنگ‌ها هستند مصونیت پیداکرده و این مطلب در نهادهای بین‌المللی تثبیت شود، کشورهای مختلف به این موضوع گردن نهند که در جنگ‌ها به یک سری اصول پایبند باشند و از آن تخطی نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha