• چهارشنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400072115044
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل استاندارد استان خبر داد

جمع آوری ۳۰۰کالای غیراستاندارد در کهگیلویه و بویراحمد

جمع آوری ۳۰۰کالای غیراستاندارد در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی یک سال گذشته، ۳٠٠ کالای غیراستاندارد در بازار این استان کشف، شناسایی و جمع آوری شد.

بهمن رحمتی روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: یک هزار و ۱۵ مورد بازرسی فنی طی یکسال گذشته با آزمون ۸٠٠ کالا عملیاتی شده و در بخش بازار نیز طرح طاها با محوریت بازرسی و نمونه برداری انجام گرفته است که ۳٠٠ مورد کالای غیر استاندارد از بازار استان کشف، شناسایی و جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته تدوین، تجدید نظر و بازنگری ۱۵۱ استاندارد ملی انجام شده است، اظهارکرد: ۱۷ هزار و ۶٠٠ نفر ساعت آموزش در بخش‌های درون و برون سازمانی انجام گرفت.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته ۸٠ فقره صدور پروانه استاندارد در استان داشتیم و هیچ واحد تولیدی مشمول، حق تولید انبوه و فروش بدون پروانه استاندارد را ندارد.

رحمتی با اشاره به استاندارد آسانسورها تصریح کرد: در یکسال گذشته ۶۶ گواهینامه ایمنی آسانسور برای ساختمان‌ها صادر شده است. در شهرستان گچساران، شهرداری دوگنبدان همکاری مناسبی نداشته و پایان کارها بدون صدور مجوز ایمنی آسانسور صادر می‌شود. هیچ‌گونه درخواست صدور مجوز استاندارد در سه سال اخیر در حوزه شهرداری دوگنبدان انجام نگرفته است.

وی از بازرسی تجهیزات شهربازی‌ها و پارک کودک‌ها خبر داد و ادامه داد: در یک سال گذشته ۸۶ مورد بازرسی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انجام ۳۰۰۰ آزمون سنجش وسایل، عنوان کرد: در محور نازل‌های سوخت استان مشکلی وجود نداشته است.

رحمتی به وجود ۳٠ جایگاه «CNG» در استان تاکید کرد:  هم اکنون ۲۸ جایگاه فعال هستند که و در حال حاضر ۱٠٠ درصد جایگاه‌های «CNG» استان تاییدیه استاندارد دارند.

وی با بیان اینکه ۳ جایگاه سوخت «LPG» استان دارای پروانه استاندارد هستند،   افزود: همچنین استفاده از  سوخت «LPG» برای خودرو ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha