• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400071913426
  • خبرنگار : 50444

استاندار خراسان شمالی خبر داد:

سهم ۱۲.۸ هزار واحدی خراسان شمالی در طرح ساخت یک میلیون مسکن

سهم ۱۲.۸ هزار واحدی خراسان شمالی در طرح ساخت یک میلیون مسکن

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی از سهم ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحدی استان در طرح ساخت یک میلیون مسکن در کشور خبر داد.

محمدعلی شجاعی، ۱۹ مهرماه، در جلسه شورای مسکن استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه عزم دولت ساخت یک میلیون مسکن شهری و روستایی در سال است، اظهار کرد: سهم استان ساخت سالانه دوازده هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی است که برای تحقق این هدف پیگیری های لازم از منابع مختلف در دستورکار استان قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: در سه سال گذشته در حوزه شهری و روستایی نزدیک به ۱۴ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شده و هفت هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

وی افزود: در سه سال گذشته از هر فرصتی مانند سفر مسئولان ملی به استان، دیدار با مدیران مختلف در پایتخت و اخذ مصوبه برای ساخت مسکن در مناطق آسیب دیده در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله بهره مند شدیم.

شجاعی گفت: نیاز مسکن استان شناسایی شده است و به عنوان نقشه راه در اختیار اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولیان ساخت مسکن شهری و روستایی قرار دارد.

وی افزود: قوانین مختلف موجود در وزارتخانه راه و شهرسازی از موانع ساخت مسکن است که موجب کندی روند ساخت در حوزه مسکن شهری شده است.

شجاعی با تاکید بر اینکه با یک نسخه واحد نمی توانیم مشکل مسکن کشور را حل کنیم و باید در خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض به استان های برخوردار و محروم تفاوت قائل شد، افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان متولی اصلی ساخت مسکن شهری با دغدغه مندی پای کار بیاید و مشکلات و نیازهای استان را جمع بندی و به سطح ملی انعکاس دهد.

تشکیل کمیته ای تخصصی با هدف شناسایی اراضی مازاد دستگاه های اجرایی استان برای اجرای قانون جهش تولید مسکن، برآورد ریالی برای ایجاد زیرساخت های آب و برق پروژه های مسکن مهر و پرداخت سهم اعتباری طرفین تفاهم نامه، تهیه طرح شرکت های آب، برق، گاز و مخابرات برای پروژه های اقدام ملی مسکن تا دو هفته آینده از دیگر موضوعات در این نشست بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha