• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400071812418
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

فرماندار ماکو:

۲۴ درصد مردم ماکو هردو دوز واکسن را دریافت کردند

۲۴ درصد مردم ماکو هردو دوز واکسن را دریافت کردند

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار ماکو گفت: ۲۴ درصد مردم ماکو هردو دوز واکسن را دریافت کردند.

 علی محمدی ایروانلو امروز در پنجاهمین جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و مبارزه با کوید ۱۹ ماکو با تاکید بر ضرورت تسریع و تسهیل واکسیناسیون کوید ۱۹ در سطح شهرستان گفت: در طرح جدید مدیریت هوشمند محدودیت هایی کرونایی دریافت هرگونه خدمات عمومی مستلزم داشتن کارت واکسن کووید۱۹  است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش مسئولین امر هیچ  مشکلی در تامین واکسن کرونا نداریم، گفت: در حال حاضر امر واکسیناسیون در ۴۶ خانه بهداشت ، مرکز جامع خدمات سلامت و پایگاههای تجمیعی انجام می شود و حدود ۷۳ درصد شهروندان دوز اول و ۲۴ درصد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

فرماندار ماکو با اشاره به بازگشایی مرز بازرگان از روز جمعه ۱۶ مهر ماه گفت : بر اساس توافق های صورت گرفته بین دو طرف داشتن تست PCR منفی و کارت واکسن برای مترددین از مرز الزامی است. 

محمدی ایروانلو در ادامه به لزوم استفاده از ظرفیت و نفوذ کلام گروه‌های مرجع به خصوص روحانیون ، معلمین نخبگان و اساتید دانشگاهی در خصوص تشویق و ترغیب مردم به زدن واکسن کرونا تاکید نمود. 

دکتر صمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان ماکو گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شهرستان ماکو تا کنون ۱۴۰۵۴ مورد مثبت به ثبت رسیده است که متاسفانه ۱۶۲ نفر از همشهریان در اثر ابتلا به این ویروس فوت نمودند.

وی افزود: نرخ رشد بیماری کرونا در شهرستان ماکو ۵ درصد است و در حال حاضر ۳۰ نفر از عزیزان در بیمارستان فجر ماکو بستری هستند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماکو در ادامه خاطرنشان کرد: از بین حدود ۱۱ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال تاکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر دوز اول واکسن کووید ۱۹ را دریافت نمودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha