• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400071811943
  • منبع : نمایندگی سمنان

بهره‌برداری از ۵۸ طرح روستایی در استان سمنان

بهره‌برداری از ۵۸ طرح روستایی در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان از افتتاح و بهره‌برداری از ۵۸ طرح روستایی با مشارکت ۸ دستگاه اجرایی این استان با حضور استاندار سمنان خبر داد.

مهدی صمیمیان در این آیین که با حضور استاندار سمنان در روستای فولادمحله برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵،  ۷۰۳ هزار نفر جمعیت استان بوده که ۱۴۱ هزار نفر آن جمعیت روستایی است.

وی با بیان اینکه ۸ شهرستان، ۱۵ بخش، ۳۱ دهستان، ۲۲۲۰ آبادی و ۲۹۷ دهیاری در استان وجود دارد افزود: استان سمنان از لحاظ روستاهای دارای دهیاری، رتبه اول را در کشور دارد.

وی با اشاره به پوشش بالای اینترنت در مناطق روستایی این استان تصریح کرد: ۸۰ درصد روستاهای ما از پوشش اینترنت برخوردار هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: ۴۱۵ آبادی و روستا در استان از تلفن همراه بهره مند هستند.همچنین۵۰۱ روستا در استان از امکان ارتباط تلفنی برخوردارند.‌

صمیمیان با بیان اینکه ۹۳ درصد روستاهای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند اضافه کرد: ۹۹.۹ درصد روستاهای استان از نعمت برق نیز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه ۱۳۴ خانه بهداشت و ۳۱ مرکز جامع سلامت روستایی در روستاهای استان خدمات بهداشتی درمانی را به روستاییان ارائه می کنند گفت: ۳۲۲ روستای این استان  از نعمت آب شرب روستایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در ۲۹۷ روستای دارای دهیاری استان، طرح هادی اجرایی شده است افزود: بیش از ۸۲ میلیارد تومان اعتبار برای آب روستایی و ۲۵ میلیارد تومان هم برای راه روستایی استان در نظر گرفته شده است. همچنین امسال ۱۹۷ ماشین آلات روستایی در اختیار روستاهای ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۹۴۴ نفر از روستاییان گرانقدر استان عضو شوراهای اسلامی روستاهای استان هستند ادامه داد: استان سمنان در بحث اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی روستایی در کشور، در سال گذشته رتبه سوم را به دست آورد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان از وجود چند روستای بدون بیکار در استان خبر داد و افزود: روستای دهملا در شاهرود، محمد آباد و جودانه در میامی روستاهای بدون بیکار استان هستند. قرار است که در همین راستا از طریق پرداخت تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع)، ۱۳ روستای بیکار دیگر را در استان معرفی کنیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha