• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400071711387
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل پست استان عنوان کرد:

پست و تغییر ذائقه سمنانی‌ها در دوران کرونا

پست و تغییر ذائقه سمنانی‌ها در دوران کرونا

ایسنا/سمنان  مدیرکل پست استان سمنان از تغییر ذائقه خریدهای مردم در دوران شیوع کروناویروس خبر داد و گفت: در همین راستا ترافیک پستی در 6 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن بیش از 48 درصد رشد داشته است.

حمید آقاجانی همزمان با روز جهانی پست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان ترافیک پستی این استان در 6 ماهه اول 13400 با عبور از یک میلیون و 168 هزار فقره افزایش قابل توجهی پیدا کرد و این در حالی است که این رقم در 6 ماهه نخست سال قبل 788 هزار فقره بوده است.

وی از شیوع کرونا به عنوان مهمترین عامل افزایش بار ترافیکی مرسولات در پست این استان نام برد و افزود: به دلیل شیوه این همه‌گیری در کشور و استان، ذائقه مردم از خریدهای سنتی به خریدهای مجازی و اینترنتی تغییر کرد.

مدیرکل پست استان درآمدهای پست استان سمنان در 6 ماهه امسال را بالغ بر 7 میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: درآمدهای پست استان در مدت مشابه قبل از آن پنج میلیارد و  300 میلیون تومان بوده که نشان از افزایش 32درصدی درآمدهای پست استان در 6ماهه اول امسال دارد.

وی با بیان اینکه عمده هزینه‌های پست در استان مربوط به هزینه حقوق و نیروی انسانی شاغل در این اداره کل است به زیان‌ده بودن پست اشاره کرد و افزود: هزینه نیروی انسانی پست استان در 6 ماهه اول 99 بیش از 10 میلیارد و 160 میلیون تومان بوده که این رقم در 6 ماهه نخست امسال به 12 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافته که گویای رشد 23 درصدی هزینه‌ها در اداره کل پست استان دارد .

آقاجانی نسبت درآمدها به هزینه در پست استان طی 6 ماهه اول امسال را 56.5 درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص در سال 99 حدود 52.6درصد بوده که نشان می دهد ضریب اثربخشی پست استان در مقایسه با قبل 7 درصد بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه پست استان کمی بیش از نصف هزینه های خود، درآمد دارد گفت: با وجود این زیان‌دهی شرکت پست خود را مکلف به خدمات‌دهی به آحاد مردم در اقصی‌نقاط استان می‌داند.

مدیرکل پست استان از رشد 140 درصدی پست‌های پشتاز در این استان در دوران کرونا خبر داد و گفت: اقبال مردم به این نوع خدمات رو به افزایش است.

وی با اشاره به افزایش خدمات پستی در دوران شیوع کرونا اضافه کرد: همکاران ما در پست استان در این کمتر از دو سال که جامعه با بیماری کروناویروس درگیر بوده حتی یک روز تعطیلی نداشته و همکاران ما مجاهدانه در خدمت شهروندان استان بودند.

وی از پست به عنوان شرکتی امین و مورد اعتماد آحاد مردم نام برد و افزود: پست علی رغم زیادن‌دهی خود را مکلف به خدمات دهی به مردم در سراسر استان می داند و از همین رو امروز همکاران ما در دورافتاده‌ترین روستاها نیز خدمات پستی ارائه می دهند.

آقاجانی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص حفظ این بازار در دوران پساکرونایی و امیدها به خروج این شرکت از زیان‌دهی اظهار کرد: ما در حوزه خرید و فروش اینترنتی با تغییر ذائقه مردم روبرو هستیم البته اگرچه شیوع کروناویروس این روند را تسریع کرده اما بدون تردید در صورت عدم شیوع کرونا نیز؛ جامعه از پیش به این سمت حرکت کرده بود، لذا به نظر می رسد که با ریشه کنی احتمالی کرونا در آینده نزدیک، اقبال مردم به خریدهای اینترنتی و افزایش حجم ترافیک پستی در استان همچنان پابرجا بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha