• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400071711143
  • منبع : نمایندگی همدان

۵۵ درصد پرونده‌های کشف شده استان همدان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است

۵۵ درصد پرونده‌های کشف شده استان همدان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه ۵۵.۴ درصد پرونده‌های کشف شده استان همدان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است، گفت: بقیه پرونده‌ها مربوط به حتک حیثیت، برداشت غیرمجاز و دیگر جرائم سایبری است.

به گزارش ایسنا، سردار سلمان امیری شنبه ۱۷ مهرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی، بیان کرد: جرائم سایبری از جمله کلاهبرداری، حتک حیثیت، برداشت‌های غیرمجاز و مزاحمت‌های اینترنتی در شش ماهه نخست سال جاری ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی در رابطه با احتکار کالا در استان اظهار کرد: احتکار کالاهای اساسی در استان همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد بیشتر شده است، همچنین  کشفیات کالای احتکار شده در این مدت نیز ۲۹ درصد افزایش یافته است.

امیری ادامه داد: با توجه به افزایش جرائم سایبری، برخوردهای پلیس با اینگونه جرائم ۵۷ درصد بیشتر شد عوامل پلیس فتا در استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۷ مجرم اینترنتی را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه از دستگیری ۹۰۰ قاچاقچی، کشف ۱۷۰ میلیارد تومان کالای قاچاق، تشکیل ۹۵۰ پرونده شامل ۹ فقره تخلف بالای یک میلیارد تومان، پنج پرونده بیش از ۵۰۰ میلیون تومان، ۴۵۹ فقره پرونده با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۶۸ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان برقرار شده است، افزود: این تعداد تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته، همچنین ۲۰۱ هزار مورد از این تماس‌ها منجر به اجرای عملیات شده و  بقیه برای دریافت مشاوره بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان تأکید کرد: امیدواریم شهروندان با کاهش برقراری تماس‌ها به این مرکز، پلیس را در اجرای مأموریت‌های عملیاتی فوری یاری کنند و در تحقق این امر رسانه‌ها نقش موثری دارند.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه در بسترهای جرم، علل وقوع جرم و پیشگیری از جرائم بسیار زیادی است، اظهار کرد: هدف نیروی انتظامی این است که در بسترهای اجتماع، اعتماد عمومی را بالا ببرد، علاوه بر این بهره لازم برای هدف ناجا یعنی ایجاد امنیت و ارتقاء و پایداری امنیت در جامعه با ظرفیت مردمی امکان‌پذیر است.

امیری اضافه کرد: نیروی انتظامی مردم را حامی خود می‌داند و از ظرفیت عظیم مردمی برخوردار است، همچنین با تعامل رسانه‌ها و ناجا، رسانه ها می‌توانند بایدها و نبایدها و فعل و ترک فعل را به مردم آموزش دهند.

وی با اشاره به اینکه افزایش و توسعه ضریب احساس امنیت بالا رود از اقدامات خوب رسانه‌ها است، تصریح کرد: هوشمندی پلیس کمترین نارضایتی را در همه عرصه‌ها رقم زده است.

امیری با بیان اینکه پلیس هوشمند بر اساس رضایت شهروندان طراحی می‌شود، ادامه داد: توانمندسازی پلیس یک امر اجتناب ناپذیر است، علاوه بر این رویکرد پلیس رویکرد علمی و دانش محور است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه پلیس باید صادقانه، بی منت و ‌برای رضای خدا خدمت کند، تأکید کرد: امنیت مطلوب و پایدار بدون پلیس هوشمند امکان پذیر نیست.

وی همچنین بیان کرد: پلیس دستی که برای شرارت و شقاوت و آسیب زدن به انسان‌های مظلوم بلند می‌شود را امان نمی‌دهد تا مردم احساس کنند پلیس یاور مظلومین است. 

امیری از اجرای ۸۰ برنامه در مرکز استان در طول هفته نیروی انتظامی خبر داد و گفت: نیروی انتظامی اهداف متعددی را دنبال می‌کند که  ارتقاء سرمایه اجتماعی‌ برای پیشگیری از جرائم، نمایش اقتدار ناجا و هوشمندی پلیس، ارتقا فرهنگ ایثار و شهادت از جمله آنها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha