• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400071710748
  • خبرنگار : 50163

ابهر نیازمند راه‌اندازی ترمینال مسافربری جدید

ابهر نیازمند راه‌اندازی ترمینال مسافربری جدید

ایسنا/زنجان ابهر نیازمند راه‌اندازی ترمینال مسافربری جدید است.

پراکندگی ترمینال و ایستگاه‌های مسافربری اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی‌های شهری و بین‌شهری شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره و بخش‌های تابعه در سطح شهر ابهر، مشکلات زیادی را برای مردم منطقه به ارمغان آورده است. سال‌ها است که مردم مناطق یاد شده در خیابان‌ها، معابر و میادین شهر ابهر سرگردانند تا پایانه مسافربری مورد نظر خود را یافته و به مقصد برسند.

ترمینال را می‌توان به عنوان دروازه ورودی، نمادی از هویت و مبلمان یک شهر قلمداد کرد و به مثابه بستری برای حفظ حقوق شهروندی و رعایت شأن مسافران به شمار آورد. آشفتگی ترمینال فعلی ابهر و ایستگاه‌های خرم‌دره، شریف‌آباد، هیدج و صایین‌قلعه در کنار وضعیت نامناسب بهداشتی، کم‌ظرفیت، ساختمانی فرسوده به لحاظ فیزیکی، نداشتن سالن انتظار و استراحت‌گاه درخور و شایسته منزلت و شأن مسافران، نبود امکانات مناسب برای پذیرایی از شهروندان و مسافران، نداشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، وضعیت نامناسب محوطه و ... باعث شده است تا ساماندهی این اماکن به یکی از مطالبات اولویت‌دار مردم منطقه تبدیل شود.

پایانه‌ها و ترمینال‌های ابهر به خرم‌دره، ابهر به شریف‌آباد، ابهر به قیدار و ... که در دکه‌های خصوصی و با کم‌ترین امکانات و با شکل و سیمایی بسیار نامناسب و دور از شأن مردم ابهر و مهمانان، هر یک  به تنهایی خود استخوانی لای زخم هستند و به جرأت می‌توان گفت هیچ کدام از ایستگاه‌های ویژه مسافربری ابهر سرویس بهداشتی استاندارد نداشته و عاری از ایستگاه و سایه‌بان مسافران هستند و به شکل ناصحیحی رانندگان، پیاده‌روها و خیابان‌های منتهی به ایستگاه‌ها را اشغال، عبور  و مرور عابران را سخت و چهره‌ای نامطلوب به شهر ابهر بخشیده است.

بخشی از ترافیک ابتدای خیابان ۱۷ شهریور و یا میدان مخابرات و حوالی بانک مسکن و حتی میدان امام حسین (ع) به پراکندگی این ایستگاه‌ها و ماشین‌های مسیرهای فوق بر می‌گردد که این نکته نیز باعث معضلات شهری در این محدوده شده و با توجه به موارد مطرح شده، مردم ابهر امیدوارند با تدبیر مسئولان مرتبط برای منطقه ابهررود نیز همچون بسیاری از شهرها ترمینالی شایسته مردم راه‌اندازی و احداث شود.

راه‌اندازی این ترمینال مزیت‌های دیگری هم دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به معرفی بیشتر و بهتر منطقه به گردشگران داخل و خارج استان، ساماندهی بیشتر ورود و خروج مسافران منطقه و استان، معرفی ابهر به عنوان دروازه ورود به استان‌های شمال‌‍غرب کشور اشاره کرد و حتی می‌توان ورود و خروج مسافران مسیر هم‌سو با ابهر از جمله شهرهای خرم‌دره، قیدار و غیره را نیز در این ترمینال تعبیه و تعریف کرد تا مسافران بخش‌های دیگر که در منطقه واقع شده است، از این ترمینال روانه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha