• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400071409433
  • خبرنگار : 50381

رئیس علوم پزشکی جهرم:

تزریق دوز اول واکسن به ۶۵ درصد گروه‌های هدف در جهرم

تزریق دوز اول واکسن به ۶۵ درصد گروه‌های هدف در جهرم

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام کرد که تاکنون بالغ بر ۶۵ درصد از اعضای گروه‌های هدف در این شهرستان، دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

محمد رحمانیان گفت: از کل ۱۹۵ هزار و ۵۴۰ نفر اعضای گروه‌های هدف که شامل جمعیت بالای ۱۲ ساله‌ها است، بالغ بر ۶۵ درصد تاکنون نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی جهرم، رحمانیان اضافه کرد: پوشش تزریق نوبت اول واکسن کرونا در گروه سنی ۵۰ تا ۸۴ سال بالای ۷۰ درصد و گروه سنی۳۰ تا ۴۰ سال، بالای ۶۸ درصد و گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال بیش از ۵۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: پوشش واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۵ سال که دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند، ۵۸ درصد است.

به گفته وی آمار مرگ و میر سالمندان در پیک پنجم به دلیل واکسینه شدن اکثر قریب به اتفاق اعضای این گروه، در شهرستان جهرم نسبت به پیک‌های قبلی کمتر بوده است.

رحمانیان در عین حال گفت: در پیک پنجم شاهد فوت سالمندان بالای ۸۰ ساله‌ای بودیم که تنها یک دز واکسن را دریافت کرده و اقدامی برای تزریق نوبت دوم نکرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد که سالمندان از گروه های پر خطر در معرض بیماری هستند که واکسینه شدن نقش مهمی در حفظ سلامتی آنها دارد.

رحمانیان با اشاره به روند واکسیناسیون دانش آموزان جهرمی در رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال، گفت: تاکنون ۱۷۰۸ دانش آموزان نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که ۴۳۴ نفر دانش آموز در رده ۱۲ تا ۱۴ سال در جهرم واکسن نوبت اول خود را دریافت کرده‌اند.

رحمانیان با اشاره به تزریق نوبت اول واکسن کرونا به ۷۰ درصد از اعضای جامعه هدف در شهرستان خفر، گفت: شهرستان خفر تاکنون روند خوبی در امر واکسیناسیون داشته و شاهد مشارکت بالای مردم بوده‌ایم.

 او خاطرنشان کرد: بخش سیمکان شهرستان جهرم هم با پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون نوبت اول از بخش هایی است که مردم مشارکت مطلوبی در این موضوع داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه با پوشش بیش از ۷۰ درصدی واکسیناسیون، می‌توان مدعی بود که جامعه به مصونیت رسیده است، گفت: با افزایش افراد واکسینه شده در جهرم، امیدها برای نرسیدن به پیک ششم بیشتر شده است.

رحمانیان با اشاره به اعمال محدودیت های اجتماعی برای افرادی که واکسینه نشده اند، گفت: براساس دستور کمیته کشوری مقابله با کرونا، برای کنترل بیماری در جامعه محدویت‌های کرونایی برای افرادی که واکسینه نشده اند اعمال می شود. لذا دریافت کارت دیجیتال واکسیناسیون امری ضروریست.

رئیس علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه افراد برای دریافت کارت دیجیتال واکسن باید به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند، گفت: کسانیکه قصد انجام مسافرت به خارج کشور را دارند هم می‌توانند از طریق این سامانه، کارت دیجیتال انگلیسی را دریافت کنند.

رحمانیان همچنین تاکید کرد که واکسیناسیون به معنی دریافت یک نوبت واکسن نیست بلکه زمانی می‌توان واژه واکسینه را اطلاق کرد که فرد هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha