• سه‌شنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400071308969
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل بهزیستی اردبیل:

9 درصد جمعیت اردبیل سالخورده است

9 درصد جمعیت اردبیل سالخورده است

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بیش از 9.3 دهم درصد جمعیت استان اردبیل سالمند و سالخورده است.

بهزاد ستاری روز سه شنبه 13مهرماه در مراسم تجلیل از سالمندان در اردبیل اظهار کرد: جمعیت سالخورده و بالای 60 سال استان به 119 هزار نفر می‌رسد که ضروری است با توجه به افزایش جمعیت سالخورده در سال‌های پیش رو به افزایش مراکز ارائه خدمات روزانه سالمندی توجه و اهتمامی جدی شود.

وی فعالیت 10 مرکز اقامتی و ارائه خدمات روزانه سالمندی را در سطح استان یادآور شد و تصریح کرد: 610 نفر سالمند از برنامه‌های این مراکز استفاده می‌کنند در حالی که با توجه به فرهنگ ارزشمند صیانت از خانواده در استان اردبیل اغلب سالمندان در منازل توسط فرزندان نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بیشترین تمرکز ما فعال کردن مراکز روزانه سالمندی است تا سالمندان با دریافت خدمات بهداشتی، درمانی، ورزشی، اردویی و سایر خدمات مورد نیاز بتوانند ساعات و لحظات عمر خود را به شایستگی سپری کنند.

ستاری به همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی در واکسیناسیون به موقع جمعیت سالمندان اشاره کرد و افزود: در ایام کرونا که 19 ماه از شیوع آن می‌گذرد هیچ‌گونه همه‌گیری را در مراکز مراقبت از سالمندان شاهد نبودیم و همچنان سعی بر صیانت از سلامت سالمندان و حفاظت از تندرستی آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سالمندان از ساعت هشت صبح تا 14 عصر با حضور در مراکز روزانه خدمات توانبخشی، درمانی، ورزشی، فیزیوتراپی و... دریافت کرده و سعی می‌کنند تا بخشی از اوقات خود را در کنار همسالان خود سپری کنند.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز به آمادگی این دانشگاه برای ارائه خدمات پزشکی و روانپزشکی در این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: پرونده سالمندان در سامانه سیب ثبت شده و سلامت آنها مورد رصد و پایش است.

شهرام حبیب‌زاده اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا بیشترین تمرکز ما بر ایمن‌سازی جمعیت سالمندان بوده به طوری که در مراکز نگهداری سالمندان ما کمترین آسیب و مرگ و میرها را در 19 ماه شیوع کرونا شاهد بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha