• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400071107605
  • خبرنگار : 50046

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان:

آموزش حدود ۱۶ هزار سوادآموز در خراسان شمالی هدفگذاری شد

آموزش حدود ۱۶ هزار سوادآموز در خراسان شمالی هدفگذاری شد

ایسنا/خراسان شمالی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: آموزش ۱۵ هزار و ۸۲۵ نفر در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم در این استان برای سال تحصیلی جدید هدفگذاری شد.

علی صالحی در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: آموزش چهار هزار و ۵۲۰ نفر در دوره سواد آموزی، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و یک‌هزار و ۶۰۰ نفر در دوره تحکیم امسال در استان  هدفگذاری شده‌ است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ مرکز سوادآموزی در استان فعال بود، گفت: امسال یک مرکز حرفه ای سوادآموزی افزوده شد که بطور میانگین ۵۰ نفر در آن مهارت های حرفه ای  از جمله کامپیوتر، خیاطی،حقوق شهروندی، جلوگیری از خشونت و همسرداری آموزش می‌بینند.

وی افزود: در مجموع ۲۰ تا ۳۰ مهارت در مراکز سوادآموزی این استان وجود دارد که باتوجه به درخواست و نیاز مراکز این مهارت ها آموزش داده می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سواد آموزان در مجموع بیش از سه هزار  ساعت در این مراکز مهارت حرفه‌ای می‌بینند.

صالحی در خصوص برگزاری کلاس‌های سوادآموزی گفت: این کلاس ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

وی افزود: بر اساس آمارهای رسمی نرخ باسوادی خراسان شمالی که طبق استاندارد از سن ۱۰ تا ۴۹ سال اندازه‌گیری می‌کند در سال ۹۹ به ۹۷درصد رسیده است.

صالحی اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۸۱۶ نفر بی‌سواد و کم سواد در اجرای طرح ارتقای باسوادی و براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین سازمان نهضت سوادآموزی و استانداری جذب شده‌ بودند.

وی افزود: حدود ۷۶ درصد از تعداد بی‌سواد و کم سواد جذب شده در این طرح را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دادند.

وی با اشاره به  اینکه بیشترین گروه سنی جذب شده ۳۰ تا ۳۹ سال بودند گفت: همچنین از افراد جذب شده بی سواد و کم سواد ۳۴.۵۴ درصد در مناطق شهری و ۶۵.۴۶درصد  دیگر نیز در مناطق روستایی بودند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha