• یکشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400071106944
  • خبرنگار : 50428

مدیرکل پست استان اردبیل:

روزانه ۱۲ هزار مرسوله توسط پست اردبیل جابه‌جا می‌شود

روزانه ۱۲ هزار مرسوله توسط پست اردبیل جابه‌جا می‌شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل پست استان اردبیل گفت: پست استان با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و تلاش شبانه‌روزی همکاران حتی در ایام تعطیلات روزانه به طور متوسط ۱۲ هزار مرسوله را جابه‌جا می‌کند.

محمد جوادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این رقم در سال گذشته حدود ۱۰ هزار مرسوله بوده است و بر همین اساس در ۶ ماه دوم سال گذشته تعداد مرسولات جابه‌جا شده توسط پست استان اعم از مرسولات وارده و صادره حدود یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۷۵۰ مرسوله بوده ولی در سال ۱۴۰۰ با حدود ۲۰ درصد افزایش به رقم یک میلیون و ۷۵۳ هزار و ۹۰۰ مرسوله افزایش‌یافته است.

وی اضافه کرد: جهت پوشش عملیات تجزیه و مبادله و توزیع این حجم از عملیات ناوگان حمل‌ونقل پست استان از نظر تعداد و ظرفیت خودروها افزایش و توسعه پیدا کرده است.

مدیرکل پست استان اردبیل اضافه کرد: در این راستا از توان‌بخشی خصوصی برای حمل‌ونقل و توزیع مرسولات استفاده شده و تعداد خطوط برون‌استانی افزایش‌یافته و خط مستقیم اردبیل - رشت و برعکس راه‌اندازی شده است و نیز تعداد موزعین پست استان افزایش‌یافته است.

جوادی با بیان اینکه شروع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های وزارت بهداشت و درمان و ستاد پیشگیری از کرونا باعث شده که اکثر شهروندان قسمتی از خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی سفارش دهند، ادامه داد: در این شرایط با افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی و توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی، تعداد و حجم بسته‌های خرید اینترنتی افزایش چشمگیر یافته و در این راستا ادارات پست استان با حجم عظیم بسته‌ها و امانات روبه‌رو شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: دریافت کالاها از فروشگاه مبدأ و توزیع خانه‌به‌خانه آنها توسط موزعین پست کمک شایانی به قطع زنجیره ویروس کرونا انجام پذیرفته است درحالی‌که درگذشته حجم غالب محمولات پستی را پاکات و مرسولات کاغذی شامل می‌شد و با شروع ویروس کرونا تغییر ماهیت شده و حجم و تعداد انبوه مرسولات پست را بسته و امانت تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha