• شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400071006744
  • خبرنگار : 50247

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

بستری‌های کرونایی خراسان رضوی به زیر ۱۰۰۰ نفر رسید

 بستری‌های کرونایی خراسان رضوی به زیر ۱۰۰۰ نفر رسید

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروز بستری‌های کرونایی استان خراسان رضوی به زیر هزار نفر رسید.

حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: تا ساعت ۱۲ جمعه شب، تعداد کل بستری‌های کووید در استان خراسان رضوی ۹۵۵ نفر بوده که ۲۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (icu) قرار دارند. همچنین تعداد بستری‌های جدید۱۷۷ بیمار  بوده است.

وی اظهار کرد: در حوزه بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز تا شب گذشته ۱۳۴ بیمار جدید بستری شدند که آمار تمامی بستری‌های کرونایی به ۶۷۴ بیمار رسید و ۲۳۶ نفر هم در آی‌سی‌یو هستند.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره میزان مراجعه بیماران سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته بیان کرد: مقداری در حوزه مراجعه‌های سرپایی افزایش بیمار داشته‌ایم اما اکنون نمی‌توان قضاوتی داشت که روند بیماران کرونایی در حال افزایش است یا خیر؛ چرا که باید دو الی سه روز زمان سپری شود و سپس درباره روند بیماری تحلیل داشته باشیم.

وی با اشاره به تست‌های آزمایش کرونا خاطرنشان کرد: تست‌های PCR حدود ۱۳ درصد و تست‌های رپید هم نزدیک به ۸درصد در مراکز سرپایی مثبت می‌شوند که نشانه کاهش بیماری است. 

مدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در موج پنجم برخی شهرستان‌های استان وضعیت وخیمی داشتند و امروز چه روندی دارند، عنوان کرد: وضعیت بیماری بهبود یافته و وضعیت بحرانی تمامی شهرستان‌ها بهبود یافته است.

رحیمی تاکید کرد: مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کم است، اما این مساله به دلیل واکسن‌گریزی نیست و چون واکسن به میزان کافی وجود دارد، برخی از مردم تعلل می‌کنند. اگر به‌عنوان مثال الان گفته شود که واکسن در حال اتمام است، به مراکز واکسیناسیون هجوم برده می‌شود اما اکنون چون از تامین واکسن اطمینان وجود دارد، تعلل صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون روزی ۲درصد از جمعیت بالای ۱۸سال را واکسن می‌زنیم، اما این ظرفیت را داریم که تا روزی ۴ درصد از جمعیت را واکسینه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha