بخشعلی بیاتی قله زو اظهار کرد: دریافت و رسیدگی به موقع گزارشها و شکایتهای مردمی از اولویتهای کاری معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی است و در شهریور ماه سال جاری ۱۹۶۱ گزارش شکایت مردمی، ستاد خبری و ناظرین افتخاری به صورت حضوری و تلفنی دریافت و رسیدگی شده است.
وی افزود: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری گزارشات و شکایات به ترتیب گرانفروشی با ۵۵ درصد، عدم درج قیمت با ۱۸ درصد و کم فروشی با ۹ درصد بیشترین سهم تخلفات را به خود اختصاص داده است. موضوع گزارشات در بخش کالایی شامل نان، میوه و تره بار و در بخش خدمات مربوط به رستورانها، تعمیرات خودرو و خدمات مشاورین املاک بوده است .
بیاتی ادامه داد: بازرسان پس در رسیدگی به شکایات و گزارشات، ۶۶۸ واحد متخلف شناسایی کردند و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ریالی ۷۳ میلیارد تنظیم که جهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، وی تصریح کرد: جهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نداشته است، قبل از تشکیل پرونده تخلف، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام شده که در همین راستا ۳۸ شکایت جلب رضایت شده و بیش از ۲.۵ میلیارد ریال در شهریور ۱۴۰۰ به آنان مسترد شده است.
انتهای پیام
نظرات