• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400070704276
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس سازمان انتقال خون خبر داد

اهدای خون هیچ تأثیری بر کاهش اثر واکسن ندارد

اهدای خون هیچ تأثیری بر کاهش اثر واکسن ندارد

ایسنا/همدان رئیس سازمان انتقال خون استان همدان گفت: اهدای خون هیچ‌گونه تأثیری بر کاهش اثر واکسن ندارد.

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اهدای خون هیچ نوع تأثیر برا کاهش اثر واکسن نداشته و شهروندان با اطمینان خاطر برای اهدای خون در مرکز انتقال خون حضور یابند.

وی افزود : افرادی که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک دریافت کرده‌اند تا دو هفته معافیت اهدا خون داشته و بعد از آن می‌توانند نسبت به اهدا خون اقدام کنند اما سایر واکسن‌ها هیچ نوع معافیت زمانی نداشته و افراد بعد از دریافت واکسن می‌توانند اقدام به اهدا خون کنند.

دکتر محمدی همچنین به اهدای خون افراد بهبود یافته از کرونا اشاره و اضافه کرد: هیچ نوع محدودیتی برای اهدا خون در افراد بهبود یافته نداشته و این افراد یک ماه پس از بهبودی می‌توانند اقدام به اهدا خون کنند همچنین برخی افراد که تنها در تست pcr  ، کرونای آنها مثبت شده است می‌توانند خون اهدا کنند چرا که کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود، اما در مجموع برای اطمینان از وضعیت خود فرد که سطح ایمنی وی حفظ شود یک ماه بعد از بهبودی فر اهدا خون انجام می‌شود.

رئیس سازمان انتقال خون همدان به سن اهدا خون اشاره کرد و گفت: افراد بالای ۱۸ سال نیز می‌توانند خون اهدا کنند و این در حالیست که در برخی کشورها سن اهدا خون از ۱۶ سالگی آغاز می‌شود، همچنین افرادی که برای اولین بار خون اهدا می‌کنند ۶۰ سالگی در نظر گرفته شده و افرادی که جزء اهداکنندگان مستمر هستند تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهداء کنند همچنین در مورد سایر فرآورده‌های خونی از جمله پلاسما، پلاکت و سایر مصادیق افراد تا ۶۵ سالگی می‌توانند در این امر خیرخواهانه مشارکت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش میزان درخواست خون باتوجه به نارنجی شدن وضعیت کرونا و افزایش آمار جراحی خبر داد و گفت: با توجه به نارنجی شدن وضعیت کرونا در همدان آمار جراحی‌ها به تدریج در حال افزایش بوده و به این ترتیب میزان در خواست خون در حال افزایش است.

وی افزود: مجموعه انتقال خون همدان سعی بر نگهداری آمار ذخایر خون داشته و روزانه پنج برابر  ظرفیت، ذخیره‌سازی انجام می‌شود و در حال حاضر مشکلی در زمینه ذخیره خون در انتقال خون نداریم.

دکتر محمدی با بیان اینکه هیچ کاهشی در ذخیره خون‌سازی نداریم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اهداء خون انجام شده و در پایان ماه، تیم‌های سیار برای اهداکنندگان خون در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha