• دوشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۰ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400070502724
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدرس حوزه:

اجتماعات حسینی در دل مستکبران وحشت ایجاد می‌کند

اجتماعات حسینی در دل مستکبران وحشت ایجاد می‌کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدرس حوزه و دانشگاه گفت: قطعا همدلی و همراهی زائران اباعبدالله در مراسم پیاده‌روری اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد شد، حضور شیعیان از قومیت‌های مختلف نشان‌دهنده جامعه مهدوی است و این اجتماع در دل مستکبران جهان رعب و وحشت ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا عرفان‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فلسفه برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین یک واقعه تاریخی است و از گذشته تاکنون این مراسم برگزار می‌شده است، عدد ۴۰ در معارف اسلامی به‌معنای کمال بوده، بنابراین اربعین حسینی نیز دارای معانی بسیاری در این خصوص است.

وی ادامه داد: برای اولین بار جابربن عبدالله انصاری و غلامش در اربعین شهادت امام حسین(ع) به زیارت کربلا رفتند و طبق روایتی نیز حضرت زینب و اسرای کربلا از شام و از مسیر کربلا به مدینه بازگشتند.

عرفان‌نژاد با تاکید بر اینکه در معارف شیعه و احادیث تاکید بسیاری بر زیارت اربعین امام حسین(ع) وجود دارد، گفت: زیارت امام حسین(ع) از علامت‌های شیعیان است و طبق آیات و روایات متعدد ثواب عجیبی برای پیاده‌روی اربعین حسینی ذکر شده که برای مثال ثواب هر قدم پیاده‌روی به سمت کربلا معادل یک حج عمره محسوب می‌شود.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: از گذشته زائران عراقی برای زیارت امام حسین(ع) به سمت کربلا حرکت می‌کردند، اما پس از گذشت سال‌ها این مراسم به بلوغ رسیده و از سراسر جهان و حتی سایر ادیان نیز در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه سیره امام حسین(ع) در سراسر جهان شناخته شده است، گفت: این سیره زمینه‌ساز تحقق و ظهور مهدویت است، برای مثال عنوان شده زمانی‌که امام زمان (عج)  ظهور می‌کنند، خود را با امام حسین(ع) معرفی خواهد کرد.

عرفان‌نژاد در خصوص آثار و برکات پیاده‌روی اربعین، توضیح داد: طبق آمارهای ارائه شده بزرگترین اجتماع مردمی در ایام اربعین حسینی در سراسر جهان در کربلا رخ می‌دهد، حدود ۲۰ میلیون زائر از سراسر جهان در یک مکان تجمع می‌کنند و جلوه‌های زیبایی نیز در این مراسم مشاهده می‌شود.

فعال فرهنگی با بیان اینکه دست غیب در مراسم پیاده‌روی اربعین مشهود است، یادآور شد: قطعا همدلی و همراهی زائران اباعبدالله در این مراسم زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد شد، حضور شیعیان از قومیت‌های مختلف نشان‌دهنده جامعه مهدوی است و این اجتماع در دل مستکبران جهان رعب و وحشت ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی آثار تربیتی و اخلاقی فراوانی دارد، در این ایام در سال‌های گذشته شاهد برپایی موکب‌های پذیرایی در مسیر بودیم، بسیاری از مردم عراق با هر توان مالی تمامی دارایی خود را برای خدمت به زائران اربعین حسینی به میدان می‌آورند که نمونه این کار در هیچ جای جهان مشاهده نمی‌شود.

عرفان‌نژاد با اشاره به اینکه امسال و به‌علت شرایط کرونایی بسیاری از افراد امکان شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی را ندارند، گفت: مردم می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موکب‌های پذیرایی و روضه‌های کوچک خانگی برپا و یاد امام حسین (ع) و یارانش را زنده نگه دارند و رسانه‌ها نیز حس و حال مردم را به اشتراک بگذارند و تولید محتوا داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha