• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400070402459

رئیس علوم پزشکی شیراز هشدار داد:

آمار بالای مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته/وضعیت فارس شکننده است

آمار بالای مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته/وضعیت فارس شکننده است
عکس آرشیوی است

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که آمار مراجعه روزانه به مراکز ۱۶ ساعته در استان فارس کماکان بالاست و طی شبانه روز گذشته ۱۷۱۹ فرد مبتلا یا مشکوک برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

مهرزاد لطفی یکشنبه ۴ مهر در جلسه روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین شهادت امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: بالا بودن آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در استان نشان دهنده چرخه گسترده بیماری در سطح جامعه به دلیل کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی بین مردم است و این موضوع باید مورد توجه باشد که سهل انگاری در زمینه رعایت مسایل بهداشتی می تواند موج های بعدی کرونا را به دنبال داشته باشد.

لطفی با اشاره به کاهش نسبی ورودی بیمارستان ها نسبت به هفته های گذشته، افزود: طی شبانه روز گذشته برای نخستین بار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، آمار موارد ترخیص بیماران کرونا از موارد بستری جدید در بیمارستان های استان بیشتر بوده، اما تعداد افرادی که در بخش های ویژه بیمارستان ها بستری هستند همچنان قابل توجه است.

وضعیت شکننده است 

او با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان کماکان شکننده است، اضافه کرد: هرگونه تجمع می تواند باعث چرخش بیشتر ویروس کرونا در جامعه و در نتیجه افزایش موارد ابتلا و بستری باشد، بنابراین لازم است تمام اقشار جامعه ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، از حضور در مکان های شلوغ به ویژه دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند تا با کمک هم بتوانیم بر این اپیدمی غلبه کنیم.

آمار واکسیناسیون در فارس

رئیس دانشگاه در ادامه از فعالیت ۵۰ مرکز واکسیناسیون تجمیعی در استان فارس خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۸ مرکز در نقاط مختلف کلانشهر شیراز راه اندازی شده تا مردم بتوانند به راحتی به نزدیک ترین مرکز مراجعه و برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند. در همه شهرستان‌ها نیز شبکه های بهداشتی درمانی به صورت فعال و شبانه روزی در زمینه واکسیناسیون تلاش و فعالیت دارند.

او با اشاره به تزریق دوز اول واکسن کرونا به 72.5 و تزریق هر 2 دوز به 28.8 درصد از اعضای گروه های هدف فارس، از مردم و به ویژه کسانی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند درخواست کرد که بر اساس زمان تعیین شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه و دوز دوم را دریافت کنند تا ضمن افزایش ایمنی شخصی و رعایت کامل پروتکل‌ها در جامعه شاهد بازگشت به زندگی عادی باشیم.

بهترین واکسن در دسترس‌ترین آنهاست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهترین واکسن را در دسترس ترین واکسن دانست و تاکید کرد: مردم نباید به انتظار نوع خاصی از واکسن کرونا بمانند و فرصت ایمن سازی خود و کمک به ریشه کنی هرچه سریعتر بیماری کووید۱۹ را از دست بدهند.

لطفی در ادامه با گرامیداشت روز بهداشت محیط و قدردانی از فعالان این حوزه گفت: داشتن محیطی امن آرزوی تمام بشریت است و کارشناسان بهداشت محیط همیشه در عرصه ارتقای سطح بهداشت جامعه حضوری فعال دارند و در موضوع کرونا نیز از ابتدای شیوع این ویروس با تمام توان در میدان مقابله با کرونا حضور دارند و در راستای سلامت جامعه گام برمی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha