• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400070402391
  • خبرنگار : 50444

فرماندار مطرح کرد:

آب شرب و راه بین مزارع، مهمترین مشکل روستاییان بجنوردی

آب شرب و راه بین مزارع، مهمترین مشکل روستاییان بجنوردی

ایسنا/خراسان شمالی فرماندار بجنورد مهمترین مشکلات این شهرستان را آب شرب و راه روستایی اعلام کرد.

غلامرضا عوض زاده در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بجنورد که در قالب دور دوم سفرهای شهرستانی استاندار در بخش مرکزی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ۳۴ روستای این شهرستان باید از محل سد شیرین دره، تامین آب شوند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این روستاها مشکل تامین آب دارند و تعدادی از آن‌ها با تانکر آبرسانی می شود افزود: آبرسانی به ۱۴  روستای این منطقه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: برای آبرسانی به این روستاها ۱۹ میلیارد تومان هزینه شده و ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها نیاز است.

عوض زاده به مشکل راه بین مزارع در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه این موضوع سالانه سبب بروز تلفات جانی نیز می شود و به خاطر دسترسی نامناسب راه های روستایی، مردم در زحمت هستند.

فرماندار بجنورد همچنین توجه به موضوع تولید انگور در این شهرستان را از نکات مهم برشمرد و افزود: متاسفانه انگور ما را از استان های دیگر با قیمت پایین می خرند و به نام خودشان در استانی دیگر می فروشند.

وی تاکید کرد: به علت نبودن سردخانه در این منطقه، تولید کننده انگور محصول خود را به دیگران می دهد و از طرفی دیگر نیز به خاطر عدم وجود صنایع تبدیلی نمی تواند عایدات مالی مناسبی از آن داشته باشد.

انجام ۶۰ مصوبه سفر نخست

فرماندار بجنورد به انجام ۶۰ مصوبه از دور نخست سفر شهرستانی استاندار به بجنورد برای بررسی مشکلات خبر داد و گفت: سفر نخست، ۶۶ مصوبه داشت که ۶۰ مورد آنجام شده و شش مورد نیز در دست پیگیری است.

عوض زاده اظهار کرد: طی سفر نخست، ۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات توازن ملی به زیرساخت های شهرستان اختصاص یافت، ۵۰ میلیارد تومان از محل شورای برنامه ریزی تصویب شده که در مرحله مبادله موافقت نامه است و ۸۰ میلیارد تومان نیز توسط بانک ها تزریق شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha