• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400070402387
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول:

۱۰ میلیارد تومان تسهیلات کشاورز کارت به خراسان جنوبی اختصاص یافت

۱۰ میلیارد تومان تسهیلات کشاورز کارت به خراسان جنوبی اختصاص یافت

ایسنا/خراسان جنوبی  مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات «کشاورز کارت» با هدف پرداخت تسهیلات به کشاورزان برای خریده نهاده‌های کشاورزی از جمله کود، سم و بذر به استان اختصاص یافت.

محمدمهدی سعیدی، امروز یکشنبه ۴ مهرماه در نشست خبری با موضوع کشت پاییزه افزود: به ازای کشت هر هکتار گندم، جو، کلزا و حبوبات ۶ میلیون تومان، محصولات علوفه‌ای سه میلیون تومان، کاملینا و گلرنگ پنج میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد و تا سقف ۲۰ میلیون تومان یعنی یک تا ۱۰ هکتار به کشاورزان خرده مالک پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در تولید بذور اصلاح شده نیز هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان سیاست‌های خود را به نحو احسنت به اجرا درآورده است، بیان کرد: با توجه به دستور وزیر اسبق جهاد کشاورزی از ۶ شهریور ۱۴۰۰ فروش کودهای شیمیایی باید با حواله الکترونیکی تحویل و توزیع شود که استان مقام سوم را دراین خصوص به خود اختصاص داده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون تمام فروش انواع کودهای شیمیایی در استان بر اساس صدور حواله‌های الکترونیکی توزیع می‌شود، تصریح کرد: سهمیه استان امسال ۱۵ هزار و ۶۷۰ تن کود اوره است که تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ تن کود به استان حمل شده که پنج هزار تن بین کشاورزان توزیع شده است.

سعیدی با بیان اینکه همچنین سهمیه کود سوپر فسفات تریپ و فسفاته ۱۳ درصد پنج هزار و ۴۸۹ تن است که از ابتدای سال تاکنون ۸۰۰ تن حمل شده و ۲۴۳ تن تاکنون توزیع شده است، بیان کرد: سهمیه کود پتاس استان نیز هزار و ۸۲۷ تن است که تاکنون ۸۰۰ تن به استان حمل شده و ۱۲۰ تن در بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به اینکه از دی ماه ۹۸ تا شهریور ۹۹ امکان تامین کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه در کشور وجود نداشت استان ما نیز با مشکل مواجه شد که با توجه به تخصیص ارز نیمایی این مشکل حل شد و مشکلی در خصوص تامین این کودها نداریم و انبارها ظرفیت خوبی از این کودها را ذخیره دارند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به آغاز کشت پاییزه در استان از قبل ذخیره‌سازی بیش از ۶ هزار تن کود فسفاته و پتاسه در انبارها فراهم شده است، افزود: با توجه به پیگیری‌های معاونت بهبود تولید گیاهی جهاد کشاورزی استان، شرکت خدمات استان مجدد به چرخه تولید بذور ورود پیدا کرده و در سال زراعی جدید بخشی از بذور مورد نیاز استان توسط این شرکت تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه توزیع کودهای شیمیایی بین کشاورزان استان ۴۰ کارگزار داریم که کود را در اختیار کشاورز قرار می‌دهند، یادآور شد: کود شیمیایی اوره تولید داخل است و کیسه ۵۰ کیلویی آن ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد و در مجموع در تامین کودهای مورد نیاز کشاورزان مشکلی نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha