• یکشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400070402102

آرین‌منش:

استانداران باید در انطباق با دولت عمل کنند

استانداران باید در انطباق با دولت عمل کنند

ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده پیشین مجلس گفت: اگر استانداری هم از دولت گذشته حضور داشته باشد و بخواهد ادامه کار دهد، بایستی برنامه‌های خود را با برنامه‌های دولت فعلی انطباق دهد؛ چراکه استاندار نماینده فعلی دولت محسوب می‌شود و بایستی تعهدات و قول‌ها و اهدافی که دولت بیان کرده و مردم به آن رای داده‌اند را محقق کند.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه استان پهناور خراسان رضوی مهمترین استان کشور بعد از تهران است، اظهار کرد: خراسان رضوی جزء پرجمعیت‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود. وجود مرقد امام رضا(ع) این استان و شهر مقدس مشهد را به پایتخت فرهنگی و گردشگری جهان اسلام تبدیل کرده است.

وی ادامه داد:در شرایط عادی قریب به ۳۰ میلیون زائر از اقصی نقاط کشور و خارج از کشور به این استان سفر می‌کنند. علاوه بر آن، خراسان رضوی نقطه اتصال شمال و جنوب کشور و نقطه اتصال ترکمنستان و افغانستان و کشورهای آسیای میانه است و پتانسیل‌های مختلف، ظرفیت‌های ریلی، کشاورزی، گردشگری، فرهنگی، علمی و فناوری بزرگی در این استان وجود دارد. در خراسان رضوی حدود ۶۰۰۰ واحد صنعتی و ۲۰۰ مرکز دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه خراسان رضوی از بزرگترین تولید کنندگان موادغذایی در کشور است، عنوان کرد: همچنین این استان بزرگترین مرکز گردشگری سلامت با ۷۰۰۰ تخت بیمارستانی نیز محسوب می‌شود و امکانات زیاد درمانی باعث شده است، مورد توجه گردشگری سلامت از کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و آسیای میانه باشد.

آرین‌منش با اشاره به اینکه خراسان رضوی یکی از مهمترین مراکز فرهنگی کشور و جهان اسلام محسوب می‌شود، ادامه داد: به گونه‌ای که پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است. همچنین این استان مرزهای طولانی با کشور افغانستان، ترکمنستان  دارد و مرز سرخس و دوغاورن به لحاظ صادرات نیز دراین استان قرار دارند. همه این‌ها از ظرفیت‌های استان است و ضروری است استاندار بعدی خراسان رضوی به آن‌ها توجه ویژه کند.

وی در پاسخ به این سوال که استاندار بعدی خراسان رضوی باید چه شاخصه‌هایی داشته باشد، گفت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که خراسان رضوی دارد، طبیعتا استانداری که انتخاب می‌شود باید استانداری باشد که از جامعیت لازم و تجربه کافی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و گردشگری برخوردار باشد.

نماینده مردم مشهد در ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استانداران نباید مصرف‌کننده درآمدهای نفتی باشند، بلکه باید توانمندی و ظرفیت این را داشته باشند که از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در جهت رونق اقتصادی و رفع بیکاری و سایر اهدافی که مورد نظر دولت است، استفاده کنند و موجب پیشرفت استان شوند.

آرین‌منش در خصوص تفویض اختیارات ویژه به استانداران اظهار کرد: سیاست‌هایی که از سوی آقای رئیسی اعلام شده است، بنابر تفویض اختیار به مدیران استانی است. هرچقدر که دولت از اختیارات خود بکاهد و اختیارات را به استانداران تفویض کند، لزوم تقویت استانداران و انتخاب و گزینش افراد شایسته‌ای که بتوانند نماینده عالی دولت در منطقه باشند و از اختیارات تفویض شده در مسیر توسعه استان استفاده کنند، بیشتر ضرورت پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر لزوما باید استاندار خراسان رضوی تغییر کند یا با استاندار فعلی هم می‌توان استان را به پیش برد، گفت: قاعدتا این گونه است که زمانی که دولت‌ها تغییر می‌کنند و برنامه دولت نیز تغییر می‌کند، اگر استانداری هم از گذشته حضور داشته باشد و بخواهد ادامه کار دهد، بایستی برنامه‌های خود را با برنامه‌های دولت فعلی انطباق دهد؛ چرا که استاندار نماینده فعلی دولت محسوب می‌شود و بایستی تعهدات و قول‌ها و اهدافی که دولت بیان کرده و مردم به آن رای داده‌اند را محقق کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha