• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400070301194
  • خبرنگار : 50165

استاندار زنجان تاکید کرد

لزوم اقدام سریع معلمان برای دریافت دُز دوم واکسن

لزوم اقدام سریع معلمان برای دریافت دُز دوم واکسن

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: معلمان و فرهنگیان برای دریافت دُز دوم واکسن سریعاً اقدام کنند.

فتح‌الله حقیقی صبح امروز (سوم مهرماه) در آیین بازگشایی مدراس که با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش و در دبیرستان هیئت‌امنایی زنده‌یاد حاج‌ محمدرضا روغنی زنجانی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع‌مقدس، اظهار کرد: قریب به دو سال است کنگره را انجام داده و به برگزاری آن نزدیک می‌شویم که پخش سریال شهید شهریاری از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در بحث کرونا در استان، گفت: ۱۹ ماه است درگیر کرونا ویروس هستیم و زنجان استان موفقی در پیشگیری از کرونا بوده و دو تست سرولوژی و سرپایی نیز به صورت پایلوت در این استان انجام شده است. همچنین تا به امروز بالای ۵۴۰ هزار نفر تست دادند یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۴۷۰ نفر تست داده‌اند.

این مسئول با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان، ادامه داد: قبل از آغاز پیک پنجم، تزریق واکسن در استان آغاز شد؛ به طوری که در روستاها بالای ۹۰ درصد و در شهر بالای ۶۴ درصد  تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته و تا ۱۰ روز آینده جمعیت باقی مانده نیز واکسن دریافت خواهند کرد و این اقدامات سبب شد که مرگ و ابتلا در پیک پنجم در استان زنجان، کمتر از میانگین کشور شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به روند بازگشایی حضوری مدارس، تصریح کرد: دانش‌آموزان و اولیای آنان مطمئن باشند که بدون ایجاد شدن بستر لازم، بازگشایی انجام نمی‌شود. بازگشایی‌ها تدریجی بوده و در حال حاضر شاهد تزریق واکسن افراد بالای ۱۷ سال هستیم و برای اینکه مدارس آغاز به‌ کار کرده و شروع شود، ستادی ایجاد شده تا بازگشایی‌ها به بهترین نحو انجام شود.

حقیقی با بیان اینکه در واکسیناسیون استان صف نداریم، یادآو شد: خوشبختانه در استان افراد مرتبط با دانش‌آموزان واکسینه شدند و از افراد مرتبط با دانش‌آموزان به خصوص فرهنگیان تقاضا می‌شود دُز دوم واکسن خود را دریافت کنند و اگر کسی رجوع به واکسیناسیون نکند، باید پاسخ‌گو باشد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در ۱۹ ماهی که درگیر کرونا ویروس هستیم، فرصت‌هایی از دانش‌آموزان گرفته شده و برای بهبود شرایط باید تعامل بین دانش‌آموز و معلم و صبوری در بین آن‌ها بیشتر شود تا از این وضعیت گذر کرده و زندگی به روال عادی بازگردد.

در ادامه این جلسه، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان، با تاکید بر سلامت دانش‌آموزان در بازگشایی حضوری مدارس، اظهار کرد: سلامت دانش‌آموزان و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی مسئله‌ای است که در بازگشایی مدارس مد نظر قرار گرفته است.

حسن مظفری ادامه داد: امسال هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود و با وجود بازنشسته شدن ۱۰۰۰ معلم در استان، تعداد بیشتری معلم جذب شدند و مشکلی در تامین معلم برای سال تحصیلی جاری نخواهیم داشت.

وی افزود: مدارس روستایی زیر ۱۰۰ نفر دانش‌آموز و کلاس‌های زیر ۱۵ نفر به صورت گروه‌بندی شروع به کار کرده و مدارس شهری از آبان‌ماه به صورت تدریجی و گروه‌بندی شده به صورت حضوری شروع به کار خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha