• شنبه / ۳ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400070301070
  • خبرنگار : 50184

 رقابت ماهیگیران حرفه‌ای ایران در کرمانشاه

 رقابت ماهیگیران حرفه‌ای ایران در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه از برگزاری اولین دوره رقابت‌های ماهیگیری غرب کشور در کرمانشاه خبر داد.

نریمان رحمانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری اولین دوره رقابت های ماهیگیری غرب کشور در کرمانشاه، اظهارکرد: در این رقابت‌ها ماهیگیران حرفه ای از استانهای کرمانشاه، تهران، زنجان، البرز و کردستان حضور داشتند.

وی افزود: جمعا 19 تیم در قالب تیم های دو نفره از همه رده های سنی در این رقابت ها حضور داشتند و در سد جامیشان شهرستان سنقر هنر و توانایی های خود را در ماهیگیری به نمایش گذاشتند.

مازیار نوذری دولتشاهی رئیس کمیته ماهیگیری هیات ورزش همگانی استان نیز در رابطه به ایسنا گفت: این رقابت ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه با دریافت مجوزهای لازم و برقراری کمپ درکنار سد جامیشان برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری این رقابت ها تمام جوانب محیط زیستی در نظر گرفته شد، افزود: نوع طعمه هایی که در این رقابت ها استفاده شد، طعمه خشک بود که داخل آن مواد شیمیایی وجود نداشت.

رئیس کمیته ماهیگیری استان تصریح کرد: همچنین قلابی که برای صید ماهی در این رقابت استفاده می شد، از نوع قلاب های مخصوصی است که تیغ(خار) برگشتی ندارد و آسیبی به ماهیان صید شده وارد نمی کند و البته بیرون آوردن ماهی با این قلاب از آب کار بسیار دشواری است و نیازمند مهارت بالایی است.

وی با تاکید براینکه تمام ماهیان شکار شده در این رقابت دوباره داخل آب رها سازی شدند، گفت: ماهیان صید شده پس از سنجش میزان وزن و قد آنها دوباره داخل آب رها سازی شدند.

نوذری دولتشاهی با اشاره به موفقیت آمیز بودن برگزاری این رقابت ها، اعلام کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک مجوز برگزاری یک دوره کلاس های ماهیگیری را برای مردم استان از اداره کل ورزش و جوانان استان بگیریم.  

به گفته این مسئول به نفرات برتر این رقابت ها جوایز نقدی از یک تا دومیلیون تومان پرداخت شد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha