• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400063022212
  • خبرنگار : 50187

مدیر ستاد کانون های مساجد استان کرمان:

با نگاه سطحی نمی توان کار فرهنگی موثر انجام داد/ برگزاری رویداد ملی فهما در کرمان

با نگاه سطحی نمی توان کار فرهنگی موثر انجام داد/ برگزاری رویداد ملی فهما در کرمان

ایسنا/کرمان مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه مخاطب امروز درگیر اقوال مختلف است، اظهار کرد: باید با ژرف اندیشی در حوزه فرهنگی کار کرد تا تاثیرگذار بود اما متاسفانه برخی از کارهای فرهنگی، فقط دیدن نوک بینی است.

حجت الاسلام"مصطفی گرجی" امروز ۳۰ شهریورماه در نشست خبری با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: بزرگترین خطر برای بشریت جهل و نادانی است و همه تلاش امام حسین علیه السلام برای رهایی بشر از نادانی و ضلالت بود.

وی افزود: دانایی، دغدغه مندی و دینداری سه ویژگی مهم برای کار فرهنگی است و باید نسبت به کار فرهنگی شناخت دقیق داشت و متناسب با نیازهای فرهنگی زمان کار کرد.

گرجی تصریح کرد: کار فرهنگی در امتداد حرکت امام حسین علیه السلام است و یکی از فلسفه های قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است؛ یعنی بارگذاری خوبی ها در ذهن و زبان جامعه و زدودن بدی ها از ذهن و زبان افراد و همه کارکردهای نهادهای فرهنگی این دو فریضه است.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه مخاطب امروز درگیر اقوال مختلف است، اظهار کرد: باید با ژرف اندیشی در حوزه فرهنگی کار کرد تا تاثیرگذار بود اما متاسفانه برخی از کارهای فرهنگی، فقط دیدن نوک بینی است در حالی که کار فرهنگی ظریف است و هرکسی نمی تواند آن را انجام بدهد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دو مسابقه در فضای مجازی درباره اربعین حسینی شامل خاطرات سفر به عنوان "از خاطرم نمی رود" و مسابقه کتابخوانی توسط ستاد کانون های مساجد استان کرمان گفت: از ۳۱ شهریورماه جاری(فردا) طرح "کوثر رسالت" شامل دوره آموزشی برای مادران قرآنی و دانش افزایی مربیان قرآنی در ۱۰ استان از جمله کرمان برگزار می شود.

گرجی همچنین با اشاره به برگزاری سومین دوره رویداد ملی "فهما" در کشور بیان کرد: شعار امسال رویداد "به توان مردم" انتخاب شده و ستاد کانون های مساجد درگام دوم انقلاب به منظور فراهم کردن زمینه مشارکت، انگیزه بخشی و ایجاد محیط رقابت و فعالیت سالم این رویداد را برگزار می کند.

وی ادامه داد: این رویداد به منظور استعدادیابی بچه های مسجد است و هدف از رویداد جذب حداکثری کودکان، جوانان و نوجوانان به نماز جماعت و فعالیت های فرهنگی هنری مساجد، هدایت و گسترش نقش آفرینی کانون ها در پیشرفت و آبادانی محله، حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی، افزایش اثربخشی تولیدات فرهنگی کانون ها و ... است.

مدیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: ۱۶ مرداد تا ۳۰ آذرماه امسال مرحله ثبت فعالیت کانون ها در رویداد ملی فهما است و در مرحله دوم ارزیابی صورت می گیرد؛ ضمن اینکه در سال قبل کانون فرهنگی هنری ولیعصر رفسنجان رتبه برتر کشوری را در رویداد ملی فهما کسب کرد.

وی تصریح کرد: شاخص های اصلی این رویداد، ثبت اطلاعات هویتی و ساماندهی کانون هاست و فعالیت های فرهنگی هنری کانون ها با محوریت مسجد، برنامه های آموزشی و توانمندسازی، مسابقات و ... برگزار می شود.

گرجی در پایان با اشاره به برنامه کانون های مساجد استان در هفته دفاع مقدس بیان کرد: برگزاری طرح سه شنبه های تکریم، راویان آسمانی- روایتگری خانواده شهید در مسجد- آغاز به کار سومین جشنواره سرود "سردار آسمانی"، طرح شنبه های با کتاب با تاکید بر معرفی کتب دفاع مقدس، برگزاری ویژه برنامه در کانون ها به خصوص کانون های همنام با شهدا و معرفی شهدای محله از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha