به گزارش ایسنا، آمازون در واکنش به گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست در خصوص حذف بیش از ۶۰۰ برند چینی که در ۳۰۰۰ هزار حساب فروشنده صورت گرفت، اعلام کرد این شرکتها عامدانه و مکررا سیاستهای مربوط به نظر مصرف کننده که تشویق به ارسال نظرات مثبت را ممنوع می کند را نقض کرده بودند.
این فروشگاه آنلاین برای نخستین بار آمار مذکور را در مصاحبه سیندی تای، نایب رییس منطقه ای آمازون با شبکه تلویزیونی CCT چین مطرح کرده بود اما اقدامات گسترده در این زمینه را بی سر و صدا نگه داشته بود.
برخورد با برندهای متخلف از پنج ماه پیش آغاز شد اما پس از ممنوعیت برندهای Aukey و Mpow توجهات بیشتری جلب شد. این فروشندگان جوایزی از جمله کارت هدیه به مشتریان برای ارسال نظر عرضه می کردند. آمازون بعدا برندهای RAVPower و واوا و برندهای کمتر شناخته شده دیگر را به دلیل رفتار مشابه ممنوع کرد. معلوم نیست چه تعداد برندهای غیرچینی با ممنوعیت مواجه شده اند.
بر اساس گزارش انگجت، نشانه هایی از دور زدن این ممنوعیت توسط فروشندگان چینی دیده شده است به عنوان مثال ایرباد Aukey تحت برند Key Series فروخته می شود. با این حال می توان گفت استراتژی ضد کلاهبرداری گسترده به میزان قابل توجهی بازار آمازون را تغییر داده و این به بهای ممنوعیت شرکتهای متخلفی بوده که به شدت به فروش در آمازون وابسته هستند.
انتهای پیام
نظرات