• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400062720219
  • خبرنگار : 50403

گزارش ایسنا از جلسه این هفته شورای شهر با حضور نمایندگان مجلس:

زورآزمایی شورای ششم تبریز و فرماندار دولت تدبیر و امید بر سر باسمنج

زورآزمایی شورای ششم تبریز و فرماندار دولت تدبیر و امید بر سر باسمنج

ایسنا/آذربایجان شرقی پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز صبح روز شنبه، ۲۷ شهریور ماه، با حضور نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان تبریز و اعضای شورای شهر در عمارت ساعت تبریز برگزار شد.

رسول برگی، رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای این جلسه گفت: وجود نمایندگان توانمند تبریز در مجلس می‌تواند عاملی برای پیشرفت و توسعه تبریز باشد.

علیرضا نوای باغبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز گفت: حداقل هر سه ماه یکبار برگزاری جلسه هماهنگی با نمایندگان مجلس نیاز است؛ امروز بزرگترین مشکل تبریز حوزه آب است که باید در آینده به صورت جدی در این زمینه سرمایه گذاری شود و انتقال آب ارس به تبریز و احیای دریاچه ارومیه از اولویت‎های آب در تبریز و منطقه هستند.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌ی قطار شهری تبریز خاطرنشان کرد: خط یک در حال اتمام است و خط دو نیز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی  داشته است و  بودجه گذاری خط سه نیز انجام شده است.

وی اضافه کرد: خط سه در سال‌های گذشته راکد مانده بود که شورا تاکید کرد تبریز از ردیف بودجه ملی در این خصوص نباید محروم شود و از نمایندگان مجلس می‌خواهیم ردیف بودجه خط ۳ قطار شهری تبریز را احیا کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز یادآور شد: بدهی دولت به ما بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن در زمینه‌ی ارائه‌ی پروانه در بافت فرسوده و حمل و نقل است که از نمایندگان مجلس تقاضا داریم پیگیر این بدهی ها باشند.

وی تاکید کرد: لایحه‌ی مدیرت واحد شهری و درآمد پایدار شهرداری در مجلس شورای اسلامی در جریان است که آماده هستیم ‌تبریز به عنوان پایلوت اجرای این طرح را برعهده بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مدیریت واحد شهری می‌توان بسیاری از مشکلات شهروندان را با ادارات مختلف رفع کرد، گفت: در برخی مواقع قوانینی وضع می‌شود که باعث به خطر افتادن درآمد پایدار شهرداری  می‌شود و بسیاری طرح ها به جای اینکه باعث درآمد پایدار شهرداری باشد درآمد پایدار را به خطر می‌اندازد.

نوای باغبان در خصوص کاهش حریم اراضی تبریز نیز گفت: ما مشکلی با بخش شدن باسمنج نداریم اما نباید این موضوع به توسعه تبریز خدشه وارد کند و ما با کاهش اراضی محدوده تبریز به شدت مخالف هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:هفته گذشته در راستای حمایت از  شهروندان، کاهش ۳۰ درصدی عوارض را اعمال کردیم که در ۶ ماهه دوم اجرا خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات ناوگان اتوبوسرانی تبریز در چند سال گذشته گفت: بیش از  دستگاه۴۰۰ اتوبوس از خط حمل ونقل عمومی تبریز خارج شده است اما فقط ۱۲ دستگاه اتوبوس وارد خط شده است.
 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز ادامه داد: برنامه ما ورود سالانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به تبریز است و درصورتیکه دولت توان تامین اتوبوس را نداشته باشد، با بخش خصوصی همکاری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در طول چهار سال گذشته سرمایه گذاری در تبریز به خواب رفته است و بودجه شهرداری تنها وضعیت فعلی را تامین می‌کند و  اگر می‌خواهیم سرمایه گذار پای کار بیاید، باید زمینه های سرمایه گذاری را فراهم کنیم تا تبریزی‌ها از تبریز فرار نکنند.

روح اله رشیدی رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اسلامی نیز گفت: سه دهه است که در بحث حاشیه نشینی فقط شعار داده شده است و بجز مسیرگشایی‌هایی که شهرداری انجام داده، دولت اقدام شایسته‌ای نداده است.

وی خاطرنشان کرد: از نمایندگان محترم در این خصوص انتظار است که کمک بیشتری کنند چرا که در بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها تصریح شده که شهرداری ها در ساخت مسکن ارزان قیمت برای محرومین نقش دارد که با وجود دولت جدید و وزیر توانمند راه و شهرسازی باید بافت حاشیه نشینی را اصلاح کنیم.

وی متذکر شد: بدهی ۴۵۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری از بابت طرح های اجرا شده است اما ظرفیت اقدامات بالا است.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز بیان کرد: از اولین روز شورای ششم پیگیر موضوع نیروی انسانی بودیم و وجود مشکل قراردادی در بدنه شهرداری باعث ایجاد مشکلات در خود شهرداری می‌شود و با وجود مشکلات قراردادی  کارکنان، نمی‌توان به درستی خدمات رسانی کرد.

شهرام دبیری نیز گفت: دولت به دلیل داشتن بودجه کم، شهرداری را به حال خود رها کرد و شهرداری با تراکم فروشی روی پای خود ایستاد.

وی افزود: قرار بود قوانینی برای درآمد پایدار شهرداری تصویب شود اما این موضوع به فراموشی سپرده شد.

وی با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد بودجه شهرداری پایدار است، افزود: از یک طرف انتقاد می‌کنند که چرا شهرداری با ماده ۱۰۰ کسب درآمد می‌کند از طرفی نیز کمکی برای افزایش درآمد پایدار شهرداری نمی‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: براساس قانون باید ۵۰ درصد عوارض پروانه ساختمانی را بگیریم و ۵۰ درصد را دولت پرداخت کند در حالیکه ما ۱۰۰ درصد تخفیف می‌دهیم و دولت هیچ پرداختی ندارد.

وی گفت: رفع حاشیه نشینی جزو وظایف ذاتی شهرداری نیست اما شهرداری برای رفاه شهروندان ورود کرده و دولت آنطور که باید، همکاری نکرده است.

وی اظهار کرد: درخواست داریم که مطالباتی شهرداری از دولت پیگیری شود بطوریکه شهرداری مشهد ۴ هزار میلیارد تومان بدهی خود را با بخش های دولتی تهاتر کرده است ولی ما تنها  ۳۰۰ میلیارد تومان توانستیم تهاتر کنیم.

بهروز مهدوی، فرماندار شهرستان تبریز نیز گفت: موضوع آب شرب تبریز مسئله بسیار مهم و مورد اهمیت است و اگر اقداماتمان در سد نهند نبود شدیداً در زمینه آب با مشکل روبرو می‌شدیم و باید بحث انتقال آب رود ارس را به صورت جدی پیگیری کنیم چرا که منبع اصلی اسکان جمعیت آب است.

وی تاکید کرد: نظام اداری ایران متمرکز است و سلسله مراتب اداری نیزمصوب شده است. بخش شدن باسمنج، طرحی است که مردم باسمنج ۲۰ سال است پیگیر آن بودند و مردم، نمایندگان و استانداران سابق نیز پیگیر بخش شدن باسمنج بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از ۲۰ سال با مشاوره کارشناسان مختلف این موضوع تصویب شده است،  افزود: با رعایت سلسله مراتب به فرمانداری ابلاغ شد که بخش داری باسمنج افتتاح شود و فرمانداری موظف به این کار بود.

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه مخالف افزایش حریم‌ تبریز نیستیم، افزود: امروز باید بدانیم که باغات تبریز چه شد، در کوی بهشتی اگر زلزله بیاید هیچکس زنده نمی‌ماند، وظیفه شهرداری نظارت بر این مسائل است؛ سهند به عنوان سرریز جمعیتی تبریز اکنون به مرکز مهاجرت کشور تبدیل شده است و به قول معروف شهر ۷۲ ملت در سهند به وجود آمد.

به گفته وی ایجاد بخش باسمنج برای تبریز هیچ محدودیت برای محدوده تبریز نداشته است و حاشیه نشینی نتیجه عملکرد ضعیف مدیریت شهری در طول تاریخ بوده است چرا که ما شاهد هستیم که باغات زرنق در شهرک خاوران خشک می‌شود.
 

وی تاکید کرد: برای اجرای عدالت شهری و گسترش شهر براساس عدالت باید فکری شود و فرمانداری مخالف گسترش تبریز نیست و ایجاد بخش یک مسئله حاکمیتی و امنیتی است.

فریدون بابایی اقدم، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز نیز گفت: مکانیزمی برای استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس در تبریز در نظر گرفته نشده است و حتی برگزاری جلسات سه ماهه نیز نمی‌تواند مشکلات را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مجلس توجه و نظارتی برای اجرای قوانین مصوب خود ندارد، ادامه داد: بنده به عنوان رییس کمیسیون معماری و شهرسازی مخالف بخش شدن باسمنج هستم و قرار نیست که یک خط بکشیم و بگوییم ‌اینجا مال تبریز است اما خدمات ارائه ندهیم، قانون در تعاریف حریم‌ و محدوده صراحت دارد و نباید تداخلی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول ما تداخل سیاسی با ۳ شهرستان است که چرا برای آنها وقت نگذاشته‌ایم و از سال ۱۳۷۱ این تداخل وجود دارد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر ادامه داد: افراد فقیر از طریق تعاونی ها در شهرک شهید صیاد شیرازی زمین خریده‌اند ولی به دلیل تعارضات اتفاقی نیفتاده است.
 

وی با بیان اینکه به جای همکاری با یکدیگر دنبال دلیل تخریب هم هستیم، تاکید کرد: چرا ارتقاعات بخشی در اصفهان اجرا نمی‌شود و فقط در تبریز اجرا می‌شود؟ فرماندار تبریزگفتند برخی نمایندگان موافق بخش شدن باسمنج بودند آیا در جریان این موافقت نمی دانستند قانون چیست؟

وی با اشاره به اینکه تداخل سیاسی محدوده و حریم شهر تبریزموضوع جلسه است گفت: من مخالف بخش شدن باسمنج هستم چون با آن نقطه قرار گیری باسمنج امکان بخش شدن باسمنج نیست و اگر نمایندگان تبریز با تصمیم اعضای شورای شهر موافق هستند، پیگیر حل شدن این معضل باشند.

سید کاظم زعفرانچیلر، رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار نیز گفت: شهرداری با مشکلات مرتبط با جذب و بکار گیری نیرو مواجه است و بکار گیری نیرو باید با بخش نامه های وزارت کشور انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر سیستم جذب و به کار گیری نیرو در وزارت کشور براساس قانون انجام شود، عدالت شهری و بهره وری از نیرو ایجاد و حفره های فساد در شهرداری بسته خواهد شد.

وی تاکید کرد: مقبره الشعرا بعنوان یکی از مهم ترین پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی تبریز به مدت ۱۰ سال است که بلاتکلیف باقی مانده است که این پروژه به شهرداری منطقه ۱۰ تبریز که یک منطقه کم برخوردار است، واگذار شده است که با بودجه سالانه ۳ میلیارد تومان در سال نمی‌توان پروژه ۴۰۰ میلیارد تومانی را به اتمام رساند.

روح الله دهقان‌نژاد، رییس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت نیز گفت: نباید بین تبریز و باسمنج تقابل، اختلاف و دو قطبی ایجاد شود و ما نیز وارد دوقطبی سازی برخی افراد نمی‌شویم.

وی ادامه داد: متخصصان شهرسازی می‌گویند تراکم ‌نفر در هکتار تبریز با سایر شهرها باید بررسی شود چرا که تراکم ‌تبریز در هکتار ۸۷ نفر است که این عدد بسیار بیشتر از تراکم سایر شهرها است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری سلامت یک موضوع ملی است که باید مورد توجه باشد و ما در خاوران ساخت مراکز درمانی بسیاری را در نظر گرفته‌ایم.

رییس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت اضافه کرد: افزایش تقاضای سفر، توسعه نامتوازن، ایحاد حاشیه نشینی در حوزه شرقی و جنوب شرقی، باعث افزایش غیرقابل اغماض فاصله طبقاتی خواهدشد.

وی افزود: تبریز ششمین شهر ایران است زمانی دومین‌شهر بودیم امروز تنها به گذشته و شهر اولین ها می‌بالیم‌.

وی با بیان اینکه مقبره الشعرا چندین سال است که ویرانه مانده است گفت: اگر  کل بودجه اداره فرهنگ و ارشاد  استان برای تکمیل مقبره الشعرا اختصاص یابد این پروژه بعد از ۲۰ سال نیز تکمیل نخواهد شد.
 

دهقان نژاد افزود: با بودجه شهرداری و اعتبار۳ میلیاردی دولت نمی‌توان مشکل مقبره الشعرا را حل کرد، باید مصوبه خوبی در بودجه ملی برای مقبره الشعرا در نظر گرفت.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: تمرکز گرایی یکی از مشکلات اصلی کشور ما است و در کل ایران، فقط تهران دیده می‌شود.

وی افزود: حاشیه نشینی در سایه نگاه تمرکز گرایی به وجود آمده است و تمرکز گرایی در مدیریت نیز دیده می‌شود بطوریکه وقتی قدرت به دست کسی می‌افتد برای حفظ آن تلاش می‌کند.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: در بودجه شهرداری تمامی اختیارات را در حوزه مالی نگه داشته‌ایم و در این موضوع تمرکز گرایی مشکل اساسی ما است.

پرویز هادی، رئیس کمیسیون محیط زست و خدمات شهری نیز گفت: من از کودکی در باسمنج بوده ام و به مسائل این شهر آگاه هستم در حالیکه مردم باسمنج نیز از بخش شدن این شهر ناراحت هستند.

وی تاکید کرد: بعضی افراد برای اینکه نفوذ خود را در باسمنج از دست ندهند پیگیر بخش شدن باسمنج هستند.

وی اضافه کرد: کاری به مسائل گذشته نداریم اما امیدواریم مشکلات امروز حل شود، برخی افراد در شهر باسمنج بیشتر از اینکه به فکر باسمنج باشند به فکر حفظ سمت خود هستند.

رئیس کمیسیون محیط زست و خدمات شهری خاطر کرد: در باسمنج شاهد ایجاد حاشیه‌نشینی گسترده مانند حاشیه نشینی عینالی هستیم وسخنان آقای  بابایی اقدم به عنوان متخصص حوزه شهرسازی و معماری سخنانی کارشناسی است.
وی تاکید کرد: همه می‌دانند که اگر من می‌دانستم بخش شدن باسمنج به نفع مردم این شهر است، بیشتر از همه این موضوع را پیگیری می‌کردم.

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز گفت: مشکلات بسیاری وجود دارد و اگر هماهنگی ایجا نشود کینه ها افزایش می یابد و تقابل ها عمیق تر خواهد شد.

وی افزود: اگر در اجرای بخشداری باسمنج هماهنگی های لازم انجام می‌شد، این مسائل به وجود نمی‌آمد.

وی اضافه کرد: مشکل باسمنج به راحتی قابل حل بود اما اکنون کار سخت شده است و من کارشناس نیستم اما زمینی برای اصلاح نقشه باسمنج وجود ندارد که بگوییم مشکل حل می‌شود.

سیدمحمد رضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتقال آب ارس به تبریز درحال پیگیری است و این یک پروژه ۱۰ سال است و در اصل درخواست این‌است که ترک تشریفات ‌شود و جلسه ای برای ترک تشریفات برگزار خواهد شد.

 وی اضافه کرد: نمایندگان تبریز، شبستر و مرند با امضای نامه‌ای خواستار ترک تشریفات سریع در انتقال آب ارس با تبریز هستند که از معاون اول رئیس جمهوری نیز پیگیر هستیم و نامه گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: به وسیله‌ی بودجه‌ی ۴۵ میلیارد تومانی برای انتقال لوله آب از سد نهند و احداث چاه ها مشکل امسال حل شد اما مشکلات بسیاری نیز وجود دارد که در حال پیگیری هستیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افزایش بودجه خطوط دو و سه ۳  قطار شهری و  مقبره الشعرا را به عنوان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیگیری می‌کنم.

وی افزود: در مورد بخش باسمنج گزارشی ارائه شد ما هرموقع از نظرات کارشناسی عدول کنیم به مشکل خواهیم خورد، در این خصوص نیزلازم است جلسه‌ای در تهران با حضور اعضای شواری شهر برگزار شود.

وی تاکید کرد: مدل مدیریت پسماند در شهرداری تبریز باید بررسی شود، قرارداد b.o.t در حوزه پسماند برای زباله سوز تبریز بسته شده که لازم است پیگیری شود.

میرتاج الدینی اضافه کرد: هوشمندسازی شهر تبریز نیز باید در اولویت باشد، ایرانسل آماده همکاری با شهرداری در زمینه فیبر نوری است که باید مشکلات حل شود چراکه از برخی شهر ها عقب هستیم.

وی گفت: آیین نامه استخدامی در دولت درحال تدوین است که اگر تصویب شود بسیاری از مشکلات حوزه استخدامی شهرداری حل می‌شود.

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در نیز گفت: علت اینکه در این شهر و منطقه با مشکل روبرو می‌شویم نظر دادن افراد غیر متخصص در حوزه هایی است که تخصص کافی در آن زمینه ندارند.

وی با بیان اینکه اولویت بندی موضوعات باید در دستور کار باشد اضافه کرد: اشکالی که در سیستم وجود دارد این است که نقشه‌ای برای شهرسازی وجود ندارد؛ برای مثال نقشه کشی برای شهر کار کارشناسی است و نمی‌توان گفت باشد یا نه، در پزشکی نیز ۱۵  سال درس می‌خوانیم‌ اما فقط  کسی که جراح قلب است می‌تواند در این زمینه اظهار نظر پزشکی کند.

وی خاطرنشان کرد: باید نظرات را به کارشناسان ارجاع دهیم و در این میان حق نداریم نظرات کارشناسی را رد کنیم چرا که مسائل شهری بسیار پیچیده است و اگر می‌خواهیم موضوعات را ‌حل کنیم باید به کارشناسان احترام بگذاریم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در تمامی اقدامات باید عالمانه عمل کنیم و اگر غیر عالمانه عمل کنیم مشکل حل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با جلسات سه ماهه نمی‌توان مشکلات را حل کرد من حاضر هستم هر هفته در جلسات حاضر باشم و مشکلات شهری را از دولت پیگیری کنم اما باید نقشه راه وجود داشته باشد و اختلافات کنار گذاشته شود و با همکاری مشکل را حل کنیم.

وی اظهار کرد: در زمینه همکاری برای حل مشکلات حاشیه نشینی در حوزه بهداشت و درمان نیز در خدمت اعضا شورای اسلامی شهر تبریز هستم.

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو نیز گفت: بخش باسمنج با اصلاح حریم و رعایت حقوق تبریز باید باقی بماند، بخش شدن باسمنج باعث ارتقا ادارات در باسمنج و کاهش ترافیک در تبریز خواهد شد.

وی اضافه کرد: من به یک شرط موافق بخش شدن باسمنج هستم که عبارت است از اینکه حریم باسمنج اصلاح شود و باعث  واگذاری حریم ‌تبریز به باسمنج نشود.

وی افزود:  به دلیل ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان برای لایحه درآمد پایدار، چیزی از آن باقی نمانده است و نهایی شدن این لایحه آسان است اما لایحه به شیر بی یال و کوپال تبدیل شده و اجرای آن با عدم اجرای آن تفاوتی نخواهد داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: در مورد بافت فرسوده و حاشیه نشینی براساس هدف گذاری وزیر راه و شهرسازی برای  ساخت یک میلیون مسکن، می‌توان از این پتانسل ها با تامین زمین استفاده کرد و همچنین پیشنهاداتی برای جایگزین بافت حاشیه و فرسوده آورده شود .

وی خاطرنشان کرد: همواره در جلسات خواستار استفاده از پتانسل شورای عالی استان ها می‌شوم متاسفانه از این ظرفیت بسیار کم استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: در قانون اساسی محلی برای ورود به قوانین در نظر گرفته شده و دولت، مجلس و شورای عالی استان ها باید از این پتانسیل ها استفاده کنند.

فرهنگی گفت: بیمارستان تامین اجتماعی سال‌ها است که بلا تکلیف باقی مانده و بودجه آن را سال‌ها  است با زحمت نگه داشته‌ایم زمینی برای آن اختصاص یابد تا مشکل حل شود.

وی تاکید کرد: علی‌رغم همه انتقادات از شهردار سابق تبریز، عملکرد خوبی در زمینه زیباسازی شهر عملکرد خوبی داشت و اکنون میز شهرداری باید برای رفع نازیبایی ها اقدام ‌کند 

روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز گفت: بر اساس طرحی در مجلس، طرح انواع قراردادها و نیروهای شرکتی را پیگیر بودیم و به جاهای خوبی هم رسیده بودیم  اما با تغییر دولت، خود دولت این موضوع را بررسی می‌کند و تا ۴۰ روز لایحه دولت برای ساماندهی نیرو های شرکتی و قرارداد ها ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد: این‌طور نیست که نمایندگان با یکدیگر مشکل داشته باشند اتفاقا نمایندگان کاملا با یکدیگر هماهنگ هستند اما اختلاف سلیقه وجود دارد و نسبت به مسائل تبریز همگی پیگیر هستیم و موضوعات تقسیم‌بندی می‌شود.

وی گفت: مدیرانی که می‌خواهند کاری انجام شود باید مستمر از تهران پیگیر شوند و از کمک ما نیز استفاده کنند اما برخی مواقع مدیران به جای اینکه وظایف خودرا پیگیر شوند وظایف خود را به نمایندگان محول می‌کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درست نیست که بگوییم جلسات خروجی ندارد و ۷۰ الی ۸۰ درصد موضوعات مطرح شده در جلسات از قبل پیگیری شده و منتج به نتیجه شده است که با رعایت فاصله زمانی مناسب و پیگیری موضوعات می‌توانیم مشکلات را حل و فصل کنیم.

وی اظهار کرد: من در مورد جدا شدن و نشدن حریم موضع گیری نمی‌کنم و در نامه امضا شده نیز گفتم که باید کار کارشناسی انجام شود و موضوع حریم تبریز باید در زمان مناسب بررسی می‌شد، اما این مشکلات به موقع حل نشده است.

وی تاکید کرد: براساس قانون ماده دو و ۱۲ برخی معتقدند این بخش شدن موجب انسداد در تبریز شده است، نمی‌دانیم در پشت پرده چه اتفاقاتی انجام می‌شود، باید با احتیاط برخورد کرد و نباید اینگونه باشد که تقابلی بین مردم ایجاد شود.

متفکر آزاد ادامه داد: در برخی شهرها خانه ملت وجود دارد اما در تبریز این خانه ملت وجود ندارد و دفاتر نمایندگان در یکجا نیست که با همکاری شهرداری می‌توانیم خانه ملت را ایجاد کرده و هماهنگی ها را گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۰ اقدامات خوبی برای تبریز انجام‌شد و ۹۵ درصد مصوبات بودجه با امضای تمام نمایندگان تبریز پیگیری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha