• پنجشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400062518641
  • منبع : نمایندگی مازندران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۹۰ هزار هکتار کشت دوم و رتون برنج در مازندران انجام شد

۹۰ هزار هکتار کشت دوم و رتون برنج در مازندران انجام شد

ایسنا/مازندران رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید شلتوک را در استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: ۹۰ هزار هکتار زیرکشت دوم و رتون برنج در استان رفته است.

عزیزاله شهیدی فر با اشاره به تولید بیش از ۷.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان گفت: ۱۰ درصد ارزش تولید ناخالص ملی کشور را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است و باید تلاش کنیم تولید انواع محصولات اقتصادی و استراتژیک را گسترش دهیم.

وی برنج، مرکبات و دام و طیور را جزو محصولات استراتژیک و اقتصادی ذکر کرد و گفت: برنج از جمله محصولات مهم به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر، مکانیزاسیون سبب سهولت کار برنجکاری شده است.

وی افزایش هزینه‌های تولید را از جمله دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: به رغم فراز و نشیب‌ها و تنش‌های های آبی شاهد افزایش سطح شالیزارها و رشد سطح کشت ارقام پرمحصول در استان بودیم و سطح کشت ارقام پرمحصول از ۴۷ هزار هکتار به ۶۷ هزار هکتار رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، شهیدی فر با بیان اینکه در کشت اول پیش بینی تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شلتوک محقق شد، گفت: ۹۹ درصد شالیزارهای استان برداشت و به بازار عرضه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در مناطقی که با کم آبی مواجه نبودیم، ۹۰ هزار هکتار شامل ۴۵ هزار هکتار کشت دوم و مابقی رتون در استان انجام شد و وضعیت خوبی دارند.

وی درباره قیمت شالی و برنج در استان گفت: تعادلی بین ارقام محلی و پرمحصول در استان وجود دارد و از نظر قیمتی نیز تفاوت معناداری دیده نمی‌شود و امسال ۳۰ درصد ارقام پرمحصول بیشتر بوده است و باید این میزان به ۵۰ درصد برسد.

شهیدی فر یادآور شد: فجر، شیرودی، تیسا، روشن از جمله ارقام محلی پرمحصول و تجاری است و بازارپسندی خوبی دارد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha