• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400062418322
  • خبرنگار : 50444

۲۰۱۲ مدرسه؛ ۲۰۱۲ تصمیم در خراسان شمالی

۲۰۱۲ مدرسه؛ ۲۰۱۲ تصمیم در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه والدین دانش آموزان نگرانی از بابت شیوه مدیریت در مدارس طی دوران کرونا نداشته باشند گفت: والدین رکن اصلی تصمیم گیری در شورای مدرسه هستند.

مهدی مؤدی در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی که ۲۴ شهریور ماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰۱۲ مدرسه در خراسان شمالی وجود دارد که در همه آن‌ها شورای مدرسه تشکیل می‌شود و والدین می‌توانند به طور مستقیم بر روند تصمیم گیری تأثیر گذار باشند.

وی تاکید کرد: والدین دانش آموزان رکن اصلی شورای دانش آموزی در مدارس است که در کنار نماینده‌ای از دانشگاه علوم پزشکی و مدیر مدرسه تصمیم گیری می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی از مهر ماه امسال افزود: هیچ الزامی برای حضور دانش آموزان در مدرسه نیست و مدیران و معلمان نباید به خاطر عدم حضور دانش آموزان، نمره‌ای از آن‌ها کم کنند.

افتتاح ۷۴ پروژه

مودی به افتتاح ۷۴ پروژه در حوزه آموزش و پرورش همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: افتتاح این پروژه‌ها سبب افزایش ۱۵ سانتی متری سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در استان می‌شود.

وی اظهار کرد: برای این پروژه‌ها ۸۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که شامل ۱۱۵ کلاس درس، ۳۵ نمازخانه، دو استخر و هشت زمین چمن است.

ثبت نام ۱۶۸ هزار دانش آموز

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین از ثبت نام بیش از ۱۶۸ هزار دانش آموز در مدارس استان خبر داد.

وی افزود: تاکنون ۱۶۸ هزار ۷۸۲ دانش آموز در مدارس استان ثبت نام کرده‌اند که ۱۰۳ هزار و ۹۱۳ نفر از آن‌ها مربوط به مقطع ابتدایی است.

مودی گفت: در پایه اول ۲۰ هزار و ۲۹۷ دانش آموز، پایه هفتم ۱۴ هزار و ۶۹۰ دانش آموز و در پایه دهم هشت هزار و ۴۳۱ دانش آموز تا کنون ثبت نام کرده‌اند که به صورت میانگین، بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha