• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400062418227
  • خبرنگار : 30054

تعمیر آبگرمکن با سنجاق: چگونه آب آبگرمکن را تخلیه کنیم؟

تعمیر آبگرمکن با سنجاق: چگونه آب آبگرمکن را تخلیه کنیم؟

توصیه می‌شود که هر ۶ ماه تا یک سال یک‌بار، آبگرمکن را از آب خالی کنید تا آبگرمکن دیرتر خراب شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سنجاق، دلیل انجام این کار این است که از تجمع رسوبات ناشی از مواد معدنی در آب، جلوگیری شود. تجمع رسوبات در ساختمان آبگرمکن سبب می‌شود که آب به سختی گرم شود و فشار مضاعفی بر آبگرمکن وارد گردد. در نتیجه مجبور خواهید شد تا هزینۀ بیشتری متحمل شوید.
اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیر آبگرمکن  را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن تعمیرکار آبگرمکن در تهران باشید می‌توانید سفارش برای تعمیر آبگرمکن ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

قبل از شروع تعمیر آبگرمکن:

قبل از اینکه شروع به انجام کار کنید، دقت کنید که فلکۀ اصلی بسته باشد. البته امکان دارد نیازی به بستن فلکۀ اصلی نداشته باشید، امّا بهتر است نحوۀ کار با آن را یاد بگیرید تا در صورت بروز هر گونه مشکل دیگری در لوله کشی،‌ بهترین عکس‌العمل را نشان دهید و سریعاً در صدد رفع مشکل برآیید. با بستن فلکه، جریان آب درون لوله‌ها متوقف می‌شود.

نکات ایمنی مربوط به تعمیر آبگرمکن:

پروسۀ تخلیۀ آبگرمکن از آنجایی که با آب داغ سروکار خواهید داشت، پروسۀ خطرناکی است. بهتر است چندین ساعت قبل از شروع به کار، آبگرمکن را خاموش کنید تا آب درون آن خنک شود. اگر نمی‌توانید آبگرمکن را خاموش کنید، با دستکش‌های پلاستیکی مقاوم شروع به تخلیۀ آبگرمکن کنید تا آب دست شما را نسوزاند. هم چنین حتماً عینک ایمنی بزنید تا قطرات آب داغ به چشمتان وارد نشود و آسیب نبینید.

ابزار لازم برای تعمیر آبگرمکن و تخلیۀ آن:

  • آچار فرانسه
  • شلنگ
  • پیچ گوشتی
  • سطل

نحوۀ انجام تعمیر آبگرمکن:

۱.قبل از قطع کردن جریان آب، شلنگ را به شیر تخلیه وصل کنید. با ایجاد فشار، باعث می‌شوید که مقداری از رسوبات به همراه آب از طریق شلنگ به بیرون هدایت شود. بهتر است سر شلنگ را در بیرون از منزل یا درون سطل قرار دهید تا اطراف آبگرمکن کثیف و خیس نشود. ایجاد فشار سبب خارج شدن رسوبات می‌شود. می‌توانید این مرحله را چندین بار تکرار کنید تا تمام رسوبات خارج شوند.
۲.بسته به این که نوع آبگرمکن شما چیست، جریان ورودی گاز و یا برق را قطع کنید تا آبگرمکن خاموش شود. سپس جریان ورودی آب به آبگرمکن را با بستن شیرفلکۀ اصلی یا فلکۀ بالای آبگرمکن قطع کنید. برای اینکه مطمئن شوید فشار آبی وجود ندارد، شیر آب گرم را باز کنید. ممکن است اول آب داغ با فشار بیرون بزند امّا به سرعت فشار آن کم و به آرامی قطع می‌شود. دقت کنید که نزدیک‌ترین شیر آب داغ به آبگرمکن باز باشد تا فشار آب تعدیل شود.
۳.بعد از اتصال شلنگ، شیر تخلیه را باز کنید. معمولاً این کار با دست نیز قابل انجام است امّا ممکن است نیاز به استفاده از پیچ گوشتی داشته باشید. بعد از باز کردن شیر تخلیه، آب با فشار از طریق شلنگ خارج می‌شود. پس دقت کنید که انتهای شلنگ بیرون از خانه یا درون سطل قرار داشته باشد. بعد از پر شدن سطل، شیر تخلیه را ببندید و سطل را خالی و دوباره این پروسه را تکرار کنید تا تانک کاملا از آب خالی شود.
۴.بعد از تخلیۀ تانک از آب، جریان آب را برای چند ثانیه‌ای وصل کنید تا درون مخزن دوباره پر از آب شود و سپس باز هم آن را تخلیه کنید. به محض اینکه آب خروجی از تانک، شفاف شد، یعنی رسوبات کاملاً خارج شده‌اند.
۵. شیر تخلیه را ببندید و شلنگ را جدا کنید. حواستان باشد که تمامی شیرهای آب داغ در منزل به جز یکی، بسته باشند. حالا جریان آب را دوباره وصل کنید و شیر آب داغ باز را چک کنید. اگر تنها آب از آن خارج می‌شد، آن را ببندید.
۶.پیلوت آبگرمکن را روشن و یا اتصال الکتریکی آن را برقرار کنید. بعد از گذشت حدوداً یک ساعت، دوباره آب داغ خواهید داشت.
۷.شیر تخلیه را چک کنید. اگر نشتی آب دیدید، درپوش آن را محکم کنید. اگر کماکان نشتی آب وجود داشت، ممکن است نیاز به تعویض شیر تخلیه داشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha