سیدعبدالرحمن حسینی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بخش زیادی از طول راه های این استان از نظر مشخصات هندسی استاندارد راه های فرعی را دارند، در حالیکه در طبقه بندی عملکردی، شریانی و ترانزیتی محسوب می شوند.
وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود، استان کردستان طی یک بازه زمانی شش ساله (از ابتدای سال ۱۳۹۴ لغایت پایان سال ۱۳۹۹)، کاهش ۱۶/۵ درصدی متوفیان ناشی از سوانح رانندگی را تجربه کرده است، افزود: در دوره زمانی مذکور به طور متوسط هرسال کاهش ۲/۷۵ درصدی محقق شده است.
معاون حمل و نقل استان کردستان بیان کرد: به طور ویژه در سال ۱۳۹۹ کاهش ۷ درصدی تعداد تصادفات محقق شد، اما بدلیل شدت تصادفات شاهد رشد ۲ درصدی متوفیان بودیم که در این خصوص تقویت نظارتها و ارتقای سطح ایمنی با جدیت تمام کماکان در حال پیگیری و اجراست.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات موثر دیگر از قبیل آموزش و فرهنگ سازی به ویژه برای کاربران آسیب پذیر جاده ها، آموزش رانندگان حرفه ای، تقویت نظارت های سیستمی و میدانی با اولویت اقدامات پیشگیرانه، رفع و اصلاح نقاط پر تصادف استان، نظارت مضاعف بر حمل و نقل مواد خطرناک با وجود مرز رسمی باشماق، پیگیری افزایش و توسعه تجهیزات پیش بیمارستانی – امدادی و .... کماکان در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام
نظرات