• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1400062317090
  • خبرنگار : 50291

یک مقام مسئول عنوان کرد: 

مدیریت درآمد و هزینه از عوامل اساسی در توسعه پایدار شهری

مدیریت درآمد و هزینه از عوامل اساسی در توسعه پایدار شهری

ایسنا/تهران مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: سیاست‌گذاری، برنامه‌محوری و ریل‌گذاری برای مدیریت شهری باید جزء برنامه‌های شورای اسلامی بوده و این نهاد پاسخگوی نیازهای شهروندی و رای مردم باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا طاهری‌ نسب مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری صبح امروز در مراسم معارفه شهردار پیشوا بیان کرد: امروزه رشد سریع شهرها یکی از ویژگی‌های جمعیتی کشورها بوده و ۹۰ درصد جمعیت در شهرها ساکن هستند.

وی ادامه داد: رشد سریع شهرها این سوال را مطرح می‌کند که آیا توانسته‌ایم تعلق خاطر و شرایط زیست را برای شهروندان فراهم، کیفیت زندگی آنان را افزایش دهیم و مشارکت شهروندان را در امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر امور بالا ببریم؟ پاسخ به این سوالات باعث می‌شود درک صحیحی از زندگی شهری داشته باشیم.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران افزود: می‌طلبد مدیران شهری، مدیریت درآمد را در اولویت قرار دهند و ایجاد منابع درآمدی پایدار را به عنوان یک اصل استراتژیک جزء برنامه‌های مهم خود تلقی کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: مدیریت هزینه و حذف هزینه‌های اضافی نیز از دیگر عوامل اساسی توسعه پایدار شهری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهر پاک و سبز و حمایت از مشارکت شهروندان از دیگر مشخصه‌های یک شهر توسعه یافته است و اگر بتوانیم مشارکت همه جانبه مردم را به یک نیاز اجتماعی تبدیل کنیم به یکی از عوامل اصلی توسعه پایدار برای بهبود کیفیت زندگی مردم دست یافته‌ایم.

طاهری‌ نسب عنوان کرد: شهر هوشمند از مباحث مورد تاکید امروزی است و مدیران باید بستر کار را برای ایجاد شهر هوشمند به گونه‌ای فراهم کنند تا کارها به صورت سیستمی پیش رفته و آسایش شهروندان ارتقا داده شود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران خاطرنشان کرد: از شورای اسلامی شهر انتظار می‌رود به وظیفه نظارتی خود بیشتر توجه کند و آنچه مصوب می‌کند با اصل ۱۰۵ قانون اساسی مطابقت داشته باشد.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران افزود: سیاست‌گذاری، برنامه‌محوری و ریل‌گذاری برای مدیریت شهری باید جزء برنامه‌های شورای اسلامی بوده و این نهاد پاسخگوی نیازهای شهروندی و رای مردم باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha