• یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400062115056
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

اهدای 544 پنل خورشیدی به عشایر کرمانشاه

اهدای 544 پنل خورشیدی به عشایر کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه 544 پنل خورشیدی به عشایر ایل زوله استان کرمانشاه اهدا شد.

منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: جامعه عشایر کشور هزاران شهید تقدیم انقلاب کرده و امیدوارم با پیگیری های دولتمردان و همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط بتوانیم به همه خانواده های عشایر خدمات شایسته ای ارائه دهیم.

وی گفت: در جهت ارائه خدمات مطلوب به این بخش از جامعه و براساس آیین نامه ساماندهی عشایر دستگاه های اجرایی مکلف شده‌اند همان شاخص‌هایی که برای برخوداری از زندگی روستایی هست، برای عشایر هم تدوین شود.

 محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه نیز گفت: عشایر گرانقدر تلاش گسترده ای در طول تاریخ و در طول پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و  باید با نگاه ویژه ای مطالبات آنها را پیگیری کرد.

مرادی با اشاره به عدم دسترسی عشایر به شبکه برق، اظهار کرد: طرح استفاده عشایر از سامانه های خورشیدی مور توجه قرار گرفته تا علاوه بر تامین روشنایی و استفاده از تجهیزات برقی کم مصرف، کمک حداقلی به توسعه امر آموزش بچه های عشایر شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با یک ابتکار جدید و با استفاده از فناوری های روز نسبت به تامین برق با استفاده مولدهای کوچک خورشیدی قابل حمل اقدام شد و 544 خانوار عشایری از این نعمت برخودار شدند.

بهزاد محمدی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: باتوجه به همکاری که بین سازمان امور عشایری و شرکت توزیع برق استان کرمانشاه، برق رسانی به این قشر زحمتکش و ایثارگر در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایل های دوسر کوچ رو در اولویت واگذاری تخصیص پنل های خورشیدی قرار گرفته اند، افزود: واگذاری این پنل های خورشیدی با استفاده از قرعه کشی صورت گرفته و امسال نیز این همکاری با شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برای دادن تسهیلات بیشتر به مردم عشایر استان ادامه می یابد.

در پایان این مراسم نیز تعدادی از سامانه های پنل خورشیدی به صورت نمادین روشن و به خانواده تعدادی از عشایر استان کرمانشاه اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha