• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400061712939
  • منبع : دانشگاه کاشان

آغاز بکار سومین کنفرانس بین‌المللی گل محمدی در دانشگاه کاشان

آغاز بکار سومین کنفرانس بین‌المللی گل محمدی در دانشگاه کاشان

ایسنا/اصفهان سومین کنفرانس بین المللی گل محمدی با حضور صاحب نظران، صنعتگران و محققان و متخصصانی از ایران و کشورهای انگلیس، ایتالیا، هلند، ترکیه، آمریکا، ونزوئلا و... در دانشگاه کاشان آغاز بکار کرد.

رئیس دانشگاه کاشان امروز (چهارشنبه- ۱۷ شهریورماه) در مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس بین المللی گل محمدی در دانشگاه کاشان که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس با ارائه تجربیات علمی و برگزاری کارگاه های تخصصی می تواند نقطه عطفی بر توسعه این صنعت باشد.

عباس زراعت، افزود: دانش بنیان کردن این محصول ضروری است و برای ارتقاء این صنعت راهی جز زمینه سازی حضور شرکت های دانش بنیان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه صنعت گل محمدی و اسانس باید در خط دانش حرکت کند تا به آثار مطلوب و مورد نظر و اهداف برنامه های ششم توسعه دست یابیم، تصریح کرد: این کنفرانس باید بتواند دستاوردهای علمی و آثار ملموسی را برای کشاورزان، تجارو سایر قسمت های بخش خصوصی داشته باشد و در زمینه های محصولات و فرآورده های دارویی بهداشتی و آرایشی بتواند گام های مؤثری را بردارد.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از محصول گل محمدی در تهیه گلاب استفاده می شود، خاطر نشان کرد: به معنی خام فروشی است و نقش دانشگاه در تبدیل این محصول به صنعت و استانداردهای بین المللی بسیار حائز اهمیت است.

همچنین رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان نیز در این برنامه، اظهار کرد: این رویداد علمی فرصت مغتنمی برای انتقال دانش و تجربیات متخصصان، پژوهشگران و علاقه مندان به این حوزه است و موجب ارتقاء صنعت و دانش  گل محمدی و فرآورده های آن به عنوان یکی از محصولات بومی، تاریخی و استراتژیک کشور خواهد بود.

مریم اخباری خاطر نشان کرد: در کنفرانس ۲۰۲۱ Rosa damascena علاوه بر موضوعات مرتبط با گل محمدی، سخنرانی ها و کارگاه های ویژه ای در حوزه های عمومی مرتبط با گیاهان دارویی و معطر به دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه خواهد شد.

دبیر اجرایی این رویداد علمی، محورهای کنفرانس را حوزه های علمی و فنی مرتبط با گل محمدی، شامل کشت، صنعت، تجارت، فن آوری و فراورده ها در هر دو حوزه تحقیقات دانشگاهی و اطلاعات مربوط به صنعت و تجارت ذکر کرد و افزود: همچنین برخی موضوعات عمومی مرتبط با گیاهان دارویی و معطر نیز در این کنفرانس ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سومین کنفرانس بین المللی گل محمدی با عنوان Rosa damascena ۲۰۲۱ توسط پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان، با حمایت شرکت ایران گلاب و برخی دانشگاه ها و دیگر مراکز علمی-تحقیقاتی و اجرایی دیگر  تا  ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha