• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400061712883
  • خبرنگار : 50130

مهارت آموزی دانشجویان از ضروریات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

مهارت آموزی دانشجویان از ضروریات تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

ایسنا/کردستان معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، مهارت آموزی را از تاکیدات بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرد و گفت: باید شرایطی برای جوانان فراهم شود تا به صورت تخصصی مهارت داشته باشند.

قباد میمنت آبادی امروز چهارشنبه (۱۷ شهریور) در وبینار "رسالت دانشجویان در گام دوم انقلاب" که به همت جهاددانشگاهی استان کردستان به مناسبت گرامیداشت سالروز شهدای قیام ۱۷ شهریور ماه برگزار شد، اظهار کرد:  بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری در ابتدا برای جوانان و دانشجویان است که به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی با بهره مندی از تجربیات گذشتگان پرداخته است.

وی افزود: امروز با استقرار دولت جدید و مدیریت جهادی در کشور، باید بتوان این بیانات را به منصه ظهور رساند و به سمت تحقق نظام پیشرفته اسلامی حرکت کرد و در این مسیر باید از ظرفیت مجموعه امکاناتی که در کشور وجود دارد بهره گرفت.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج بیان کرد: اگر در کنار عدالت در تقسیم امکانات، معنویت و اخلاق در جامعه نیز توزیع شود و منشأ چنین توزیعی مجموع جوانان عرصه علم باشد، به طور قطع به نقطه مطلوب دست می یابیم.

وی با بیان اینکه افزایش و ترویج بینش سیاسی مردم، تسهیل گر رسیدن به اهداف مطلوب انقلاب است، ادامه داد: ضعف در بینش سیاسی و بدنه اجتماعی جامعه از معضلات امروز انقلاب است و متاسفانه افراد متعددی بدون هیچ بینش سیاسی به قضاوت این امر پرداخته، که خود ریشه بی اعتمادی را در جامعه افزایش می دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در زمینه ارتقاء حوزه پژوهش و علمی گام دوم انقلاب عنوان کرد: در معنویت و اخلاق اگر به این توصیه ها توجه شود، می توان با تداوم ارزش های شکل گرفته از دوران انقلاب، از جمله ایثار، اخلاص، صداقت، تواضع و اعتماد به نفس نیاز جامعه امروز را برآورده کرد.

به گفته وی، توزیع عادلانه امکانات در مبارزه با فساد امری بسیار مهم است که باید در اولویت امور قرار گیرد و در دولت جدید به صورت جدی پیگیری شود.

میمنت آبادی تغییر سبک زندگی و مقابله با سبک زندگی غربی را امری تاثیر گذار در راستای تحقق مبارزه با فساد دانست و گفت: سهم جامعه دانشجویی در تغییر سبک زندگی بسیار بیشتر از سایر اقشار جامعه است.

وی با بیان اینکه امروز کشور برای رفع نیازهای جوانان عادی و دانشجویان اهل عمل و پژوهش، مشکلات زیادی داشته و با فقدان اطلاعات روبرو است، افزود: انحراف شناخت، تعصب و نسبی گرایی در تحلیل ها، اولویت حق نسبت به تکلیف از جمله ضعف های امروز جامعه است.

این فعال فرهنگی راهکارهای مقابله با این معضلات را آموزش، ورود به ارزیابی و شناسایی ضعف ها، تقویت خودباوری و عزت نفس، رفع مشکلات و خوداتکایی دانست و گفت: دانشجویان فعال باید به شکل عملیاتی به رفع این مشکلات بپردازند.

وی برقراری ارتباط عاطفی دانشجویان را از نکات مهم کنترل روابط دانشجویان ذکر کرد و افزود: افزایش روحیه اعتماد به نفس، تجهیز جوانان به قوانین و مقررات دانشجویی و علمی، فعالیت در محیطی سالم و پویا، ارتباط با کانال های مختلف جهان در چار چوب قواعد و حفظ ارزش ها و مطالبه گری از جمله راهکارهای موثر برای جوانان در راه دستیابی به اهداف است.

میمنت آبادی، مهارت آموزی را از تاکیدات بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرد و افزود: باید شرایطی برای جوانان فراهم شود تا به صورت تخصصی مهارت داشته باشند، همچنین آموزش برای تجهیز دانشجویان به اصول اخلاقی و رفتاری برای رسیدن به نقطه مطلوب ضروری است.

وی تاکید کرد: در یک دانشجوی خوب حتما باید توانمندی های دیگری در کنار آموزش و درس شکل بگیرد و جوانان باید از نظر جسمی و روحی استرس خود را کنترل کرده و دارای وضعیت خوبی باشد.

میمنت آبادی، ارتباط با خداوند را از دیگر مهارت های لازم برای دانشجویان دانست و افزود: دانشجو نباید از پرسیدن هراسی داشته باشد و ضمن جسور بودن باید تعادل را رعایت کند و شیوه های برقراری ارتباط را بیاموزد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، تاکید کرد: دانشجو از نظر پوشش ضمن خوش پوش و آراسته بودن باید حجاب را هم رعایت کند و به بخش فرهنگی دانشگاه و کتابخانه ها نیز سرکشی کند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای آینده از ملزومات دانشجویان است، یادآور شد: دولت باید در فکر ترمیم و اصلاح راه ها و رویکردها باشد؛ چرا که دانشجویان و جوانان ما توانمند هستند و امکانات زیادی دارند و باید با اصلاح راهبردها بتوانند به نقطه عطف و مطلوب خود برسند.

جوانان سرمایه های انسانی گام دوم انقلاب هستند

فرهنگ خوشنوازی، معاون فرهنگی دانشگاه کردستان در ادامه این وبینار با گرامیداشت سالروز قیام ۱۷ شهریور ماه، با یادآوری عظمت انقلاب اسلامی و تاثیر آن در منطقه گفت: انقلاب اسلامی، مردمی ترین انقلاب جهان و دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده که آرام و بدمون خونریزی صورت گرفته است.

وی افزود: کشور فراز و نشیب های زیادی را طی چهال سال از عمر انقلاب پشت سرگذاشته است، اما چشم انداز ترسیم شده توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی بسیار فراتر از این چالش ها است.

خوشنوازی، با اشاره به رسالت دانشجویان در گام دوم انقلاب تاکید کرد: جوانان و دانشجویان دارای تعهد و علاقه به کشور، نقطه عطف سرمایه های انسانی گام دوم انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه ایران با وجود فراز و نشیب های زیاد هنوز تمامیت ارضی خود را حفظ کرده، عنوان کرد: اصول و احترام به پیشرفت علمی، به صحنه آوردن مردم و تقویت بینش سیاسی مردم، داشتن ۳۶ میلیون نیروی جوان و ۱۴ میلیون دانشجوی فارغ التحصیل از جمله برکات انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان ادامه داد: ایران کشوری غنی از منابع است و مهمترین ظرفیت آن نیروهای تحصیل کرده جوان است که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به انتظار مقام معظم رهبری از یک دانشجو در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: دانشجو باید خوب درس بخواند و خود را به علم مصلح کند، با خودسازی خود را مجهز به روابط اجتماعی و بین الملی کرده و سالم و ورزشکار باشد.

خوشنوازی علم و دانش را یک نعمت الهی ذکر کرد و گفت: این نعمت به کسی سپرده می شود که ارزش آن را بداند، لذا دانشجویان در این زمینه باید قدر خود و نعمت های الهی را بدانند.

وی یکی از توصیه های گام دوم انقلاب برای تاسیس نظام پیشرفته اسلامی را علم و پژوهش ذکر و تاکید کرد: جوانان باید فرصت علم پژوهی را عزیز و غنیمت دانسته و به دنبال آن بروند و افقی های نوینی برای کشور بگشایند، چرا که دانش، عزت و افتخار آفرین است و جوانان باید مسلح به علم شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان، با انتقاد از اینکه متاسفانه اکنون در کشور حمایت از جامعه علمی سینوسی شده است و این به پیشرفت علمی کشور ضربه می زند یادآور شد: مسئولان موظفند که حمایت بیشتری از پیشرفت های علمی و پژوهشی داشته باشند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha