• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۳:۴۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400061410594
  • خبرنگار : 50176

استاندار:

ایجاد مرکز ماده ۱۶ از فعالیت‌های موفق گروهی لرستان است

ایجاد مرکز ماده ۱۶ از فعالیت‌های موفق گروهی لرستان است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در ایجاد مرکز ماده ۱۶ کرامت از اقدامات گروهی موفق در استان به شمار می‌رود.

سید موسی خادمی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان که امروز ۱۴ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در سال‌های اخیر به همت سپاه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام استان انجام شده راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ کرامت با امکانات خوب و بهره‌گیری از روش‌های جدید درمانی است.

وی ایجاد مرکز ماده ۱۶ را از فعالیت‌های موفق گروهی استان عنوان و تصریح کرد: در سطح شهرهای استان معتادان متجاهری وجود دارند که وظیفه جمع‌آوری، رسیدگی و ساماندهی آن‌ها بر عهده ماست و ارائه خدمات با این نگاه که این افراد بیمار هستند، انجام می‌پذیرد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: مرکز ماده ۱۶ کرامت خرم‌آباد ظرفیت پذیرش و ارائه خدمات به حدود ۲۰۰ نفر را داراست که البته باید در نظر داشت معتادان متجاهر استان از این تعداد بیشتر هستند و لازم است برای این موضوع مراکز دیگری نیز تأمین و تجهیز شوند.

خادمی اضافه کرد: این مرکز تاکنون توانسته است بخش عمده‌ای از این افراد را از سطح شهر جمع‌آوری کند و ضمن ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی در کنار حرفه‌آموزی به آن‌ها شرایط بازگشت دوباره به زندگی را برایشان فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده به معتادان متجاهر حاضر در مرکز ماده ۱۶ بسیار اثربخش بوده، افزود: آموزش‌ها به این افراد در مدت حضور آن‌ها در مرکز به‌گونه‌ای بوده که تعداد قابل توجهی از آنان علاوه بر ترک اعتیاد و آموختن یک حرفه شغلی، شرایط بازگشت دوباره به جامعه را پیدا کرده‌اند.

استاندار لرستان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم سایر مراکز آموزشی را به این قبیل امکانات مجهز کنیم، بیان کرد: استفاده از روش‌های نوین آموزشی در کنار آموزه‌های دینی که در این مرکز ارائه می‌شود می‌تواند یک فرد کاملاً طرد شده از جامعه را مجدداً احیا و به زندگی عادی بازگرداند که در نوع خود امری پسندیده است.

خادمی ادامه داد: موضوع نظارت بیشتر بر مراکز نگهداری، ترک اعتیاد و مراکز ماده ۱۵ و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه از دیگر محورهای جلسه امروز بود که پیگیری و اجرای آن مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha