• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400061410495
  • خبرنگار : 71038

رایزنی سرکنسول ایران در سلیمانیه با رئیس دانشگاه «کومار» درباره تقویت روابط دانشگاهی

رایزنی سرکنسول ایران در سلیمانیه با رئیس دانشگاه «کومار» درباره تقویت روابط دانشگاهی

مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، ضمن حضور در دانشگاه غیر دولتی علوم و فناوری «کومار» سلیمانیه، با دکتر صلاح الدین سعید، رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد .  

به گزارش ایسنا، در این دیدار که تعدادی از کارشناسان سرکنسولگری و معاونین ومدیران دانشگاه کومار نیز حضور داشتند، طرفین با اشاره به مشترکات تاریخی، فرهنگی، دینی و زبانی فراوان میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان، بر تقویت روابط فیمابین علمی و دانشگاهی تاکید کردند.

شوشتری از ارتباطات گذشته دانشگاه کومار با دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد و آمادگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران جهت پیگیری و کمک به اجرای تفاهمنامه های منعقده و تقویت روابط دانشگاهی را اعلام نمود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین پیشنهاد برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی به منظور فراگیری دانشجویان دانشگاه کومار که علاقمند به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های ایران هستند را مطرح کرد که مورد استقبال رئیس دانشگاه کومار قرار گرفت.

 
صلاح‌الدین سعید ضمن تقدیر از پیشرفت‌های علمی و جایگاه بالای دانشگاه‌های ایران در سطح بین‌المللی علی‌رغم شرایط تحریم، برای توسعه روابط علمی با دانشگاه‌های ایران از جمله در حوزه برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های علمی و انجام ‌پروژه‌های تحقیقاتی مشترک اعلام امادگی کرد .

رئیس دانشگاه کومار همچنین از سطح علمی اساتید ایرانی مشغول به تدریس در این دانشگاه تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود حضور اساتید ایرانی در رشته‌های مختلف علمی در این دانشگاه در آینده گسترش یابد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این ملاقات، دیدار و گفتگوی کوتاهی نیز با تعدادی از اساتید ایرانی دانشگاه کومار داشت و از تلاش‌های علمی آنها تقدیر کرد.

انتهای پیام‌

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha