روحالله رعیتی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: خدمات غیرحضوری در سازمان تأمین اجتماعی از سالهای گذشته جزء سیاستهای اصلی این سازمان بوده است، اما با شیوع ویروس کرونا و قبل از آن نیز به عنوان یک اولویت معرفی شد.
وی رضایتمندی بیمهشدگان، افزایش بهرهوری کارکنان و صرفهجویی در هزینهها را از مزایای توسعه خدمات غیرحضوری برشمرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا لزوم توسعه خدمات غیرحضوری بیش از پیش احساس شد و تمام بخشهای سازمان برای تحقق این طرح بسیج شدند.
رییس شعبه تأمین اجتماعی اردستان، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی گامهای بلندی به سمت ارائه خدمات الکترونیک برداشته و هماکنون بیش از ۹۰ درصد خدمات آن در اردستان غیرحضوری انجام میشود.
رعیتی با اشاره به تعطیلی ۲ شعبه اقماری تأمین اجتماعی در شهرهای مهاباد و زواره گفت: به دلیل کاهش مراجعهکنندگان و افزایش خدمات غیرحضوری در سازمان این ۲ شعبه اقماری در شهرستان تعطیل شدند و از این پس در موضوع پشتیبانی شعبه مرکزی فعالیت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه تعطیلی تدریجی شعبههای اقماری یک سیاست کلی تأمین اجتماعی است که به مرور انجام میشود، اضافه کرد: در استان اصفهان تاکنون ۱۹ شعبه اقماری در شهرستانهای مختلف تعطیل شده است.
رییس شعبه تأمین اجتماعی اردستان با بیان اینکه روند افزایشی بیمهشدگان اجباری در شهرستان گویای بهبود وضعیت اشتغال با وجود مشکلات ناشی از تحریم و کرونا است، گفت: تیرماه سال ۹۹ تعداد بیمهشدگان اجباری در شهرستان شش هزار و ۵۰۲ نفر بوده که این رقم امسال به هفت هزار و ۲۳۱ نفر افزایش یافته است.
رعیتی با اشاره به تلاش مسئولان برای رفع موانع تولید و کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی، خاطرنشان کرد: این آمار گویای این واقعیت است که تولید و اشتغال در شهرستان برخلاف سایر مناطق، روند افزایشی داشته است. به عبارتی هم اشتغال موجود در شهرستان تثبیت شده و هم آمار بیمه شده اجباری جدید ۱۱ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام
نظرات