• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400061309377

استاندار:

گلستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

گلستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به اینکه استان پس از چندین هفته در شرایط نارنجی قرار گرفت، گفت: در حال حاضر ۱۰۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که از این تعداد ۱۹۰ بیمار در آی سی یو هستند و ۶۱ بیمار به ونتیلاتور متصل‌اند.

هادی حق‌شناس امروز (شنبه ۱۳ شهریورماه) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شرط حضور افراد در مراسم اربعین اولاً موافقت دولت عراق و ثانیاً تزریق کامل دو دوز واکسن است.

وی افزود: در صورت واکسیناسیون معلمان، اولیای مدارس، رانندگان سرویس مدارس و خانواده‌ها بازگشایی مدارس انجام خواهد شد و البته به دلیل صدمه که آموزش غیرحضوری به آموزش علمی کشور وارد می‌آورد تلاش برای ایجاد شرایط آموزش حضوری ادامه دارد اما الزاماً بازگشایی مدارس در ابتدای مهر انجام نخواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق‌شناس یادآور شد: از یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفری که در استان واجد شرایط دریافت واکسن هستند تا به حال بیش از ۶۲۶ هزار دُز واکسن در استان تزریق‌شده که بیش از ۴۶۷ هزار دُز اول را تزریق کرده‌اند و بیش از ۱۵۸ هزار نفر هر دو دُز واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به نارنجی شدن استان تمام پروتکل‌های وضعیت نارنجی اعم از آمد و شد ها، محدودیت‌های ترافیکی و حضور کارمندان در محیط کار اعمال خواهد شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تا پایان شهریورماه بیش از ۴۰ میلیون دُز واکسن به کشور وارد خواهد شد.

دکتر حق‌شناس گفت: کورس اسب‌دوانی آق‌قلا با توجه به شرایط نارنجی استان بدون تماشاچی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha