• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400061309237
  • خبرنگار : 30054

سیستم اعلام و اطفاء حریق

سیستم اعلام و اطفاء حریق

در صورت تشخیص دود، حریق یا سایر موارد اضطراری مرتبط با آن، سیستم اعلام و اطفاء حریق به مردم هشدار و اعلام خطر می دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فاراد صنعت چابک، در سیستم اعلام و اطفاء حریق آلارم ها ممکن است به طور خودکار از طریق آشکارسازهای دود و آشکارسازهای حرارتی فعال شوند یا همچنین در سیستم اعلام و اطفاء حریق از طریق دستگاه های فعال کننده اعلام و اطفا حریق دستی مانند نقاط تماس دستی یا ایستگاه های کششی فعال شوند. 
در سیستم اعلام و اطفاء حریق هشدار می توانند به صورت زنگ، آژیر، فلشر یا به صورت ترکیبی آژیر و فلشر باشند و در پی این سیستم اعلام و اطفاء حریق با صدای آژیر هشدار تخلیه صوتی برای دورشدن افراد از خطر و شروع اطفاء داده می شود.
بسته به کشور و سازنده دستگاه، آژیرهای سیستم اعلام و اطفاء حریق می توانند روی فرکانس های خاص و تن های مختلف از جمله کم، متوسط ​​و زیاد تنظیم شوند. اکثر سیستم های اعلام و اطفاء حریق مانند آژیر با فرکانس متناوب به صدا در می آیند. 
دستگاه های الکترونیکی سیستم اعلام و اطفاء حریق می توانند پیوسته باشند یا روی کدهای مختلف تنظیم شوند. دستگاه های هشدار دهنده سیستم اعلام و اطفاء حریق نیز می توانند در سطوح مختلف حجم تنظیم شوند.
قبل از تصمیم گیری برای جایگزینی سیستم اعلام و اطفاء حریق، باید در مورد انواع مختلف سیستم های اعلام حریق موجود در بازار مطلع باشید. 
دو نوع اصلی سیستم اعلام و اطفاء حریق معمولی و سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر هستند. اجزای مختلف تشکیل دهنده در سیستم اعلام و اطفاء حریق به صورت خودکار یا دستی هستند. 
اطلاعات زیر به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چه نوع سیستم اعلام و اطفاء حریق در محل شما بهتر کار می کند.

نوع ۱: سیستم اعلام و اطفاء حریق معمولی

سیستم اعلام و اطفاء حریق معمولی و اجزای آن همه به یک کابل متصل شده اند که آنها را به پنل کنترل اعلام حریق متصل می کند. هنگامی که این اجزا فعال می شوند، کنترل پنل سیگنالی را نمایش می دهد. این نوع سیستم اعلام و اطفاء حریق ارزان هستند و در امکانات کوچک به خوبی کار می کنند. 
مشکل اصلی سیستم اعلام و اطفاء حریق معمولی این است که هنگامی که یک جزء اعلام حریق سیگنالی تولید می کند و روی صفحه کنترل ظاهر می شود، راهی برای اطلاع به کل ساختمان وجود ندارد. 
اگر پیش بینی می کنید که این یک مشکل در سیستم اعلام و اطفاء حریق معمولی است، ممکن است بخواهید یک سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر را در نظر بگیرید.

نوع ۲: سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر

سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر، مدرن ترین نوع سیستم هستند و اجزای سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر دارای شناسه های منحصر به فردی هستند. 
هنگامی که یکی از اجزای سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر شروع به کار می کند، آدرس قطعه را در پنل سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر نشان می دهد. مهمترین امکان سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر این است که می توانند به سرعت محل سیگنال مشکل را مشخص کنند. این کار در سیستم اعلام و اطفاء حریق آدرس پذیر در کمترین زمان انجام می شود. زیرا نیاز به جستجوی جزء تولیدکننده سیگنال را سریعا تشخیص می دهد.
بعد از اینکه تصمیم گرفتید چه نوع سیستم اعلام و اطفاء حریق در تأسیسات شما بهتر کار می کند با یک شرکت نصب و راه اندازی سیستم اعلام و اطفاء حریق که دارای تاییده و مجوزهای مربوطه از سازمان آتش نشانی است، صحبت کرده و مشاوره بگیرید. 
آنها ساختمان شما و الزامات کد ساختمان محلی را برای نصب سیستم اعلام و اطفاء ارزیابی خواهند کرد. 

سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور

سیستم اعلام و اطفاء حریق برای اتاق های سرور شرکت ها و مراکز پایگاه داده ضروری هستند زیرا  بدون دخالت انسان، سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور به طور خودکار آتش را مهار می کند و بلافاصله از یکی از گرانترین و با ارزش ترین اتاق های ساختمان برای بسیاری از مشاغل محافظت می کند. 
دلایل معمول آتش سوزی اتاق سرور عبارتند از:  خرابی برق در تجهیزات فناوری اطلاعات، وسایل الکترونیکی داغ شده، خرابی سیم کشی زیر کف و آتش سوزی از سایر اتاق های ساختمان. 
به دلیل ماهیت حساس و آسیب پذیر اتاق های سرور، انتخاب نوع سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور یک تصمیم حیاتی می باشد، زیرا سیستم های آب پاش باعث خرابی دستگاه ها می شود.
 استانداردهای طراحی سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور، دستورالعملهای دقیقی در رابطه با عوامل اطفاء حریق دارند. آتش را می توان به دو روش مختلف خاموش کرد:

درج گاز fm۲۰۰ در سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور

هدف استفاده از گاز fm۲۰۰ در سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور کاهش سطح اکسیژن به زیر ۱۵ درصد است که اکسیژن را با آرگون/نیتروژن جابجا می کند. 
این طراحی در سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور همچنین ایمنی پرسنل اتاق سرور را با در نظر گرفتن سطح اکسیژن بالای ۱۲ to برای محافظت از هر کسی در نظر می گیرد.

اطفاء با گاز مصنوعی در سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور 

به جای کاهش سطح اکسیژن، در این سیستم اعلام و اطفاء حریق اتاق سرور از مکانیسم خنک کننده برای حذف گرما استفاده می کند. گاز مصنوعی را می توان به صورت گرما و قدرت پیکربندی کرد تا کارایی سیستم هایی مانند تأمین انرژی یا گرمای منازل مسکونی را به حداکثر برساند.
منبع : http://fsc-co.com

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha