• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400061007296
  • خبرنگار : 50046

فرمانده پدافند هوایی شهید خسروی شهرآباد خراسان شمالی:

پدافند هوایی به دنبال تامین، حفظ و امنیت دائمی و پایدار برای آسمان کشور است

پدافند هوایی به دنبال تامین، حفظ و امنیت دائمی و پایدار برای آسمان کشور است

ایسنا/خراسان شمالی فرمانده پدافند هوایی شهید خسروی شهرآباد در استان خراسان شمالی تاکید کرد: پدافند هوایی به دنبال تامین، حفظ و امنیت دائمی و پایدار برای آسمان کشور است.

سرهنگ محمد همایونی راد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه پدافند هوایی شهید خسروی شهرآباد در این استان، رصد و برقراری امنیت قسمت اعظم آسمان شمال شرق کشور را برعهده دارد، گفت: پوشش آسمان پنج استان کشور برعهده پدافند هوایی شهید خسروی شهرآباد است.

وی افزود: کریدورهای هوایی که در این منطقه واقع شده همیشه تحت کنترل است و چک می شود و علاوه بر آن با پروازهای سبک و پروازهای کشوری که در داخل انجام می شود در ارتباط هستیم.

سرهنگ همایونی راد با بیان اینکه ملت ما تاکنون فراز و فرودهای بی شمار و پیچ و تاب های متعددی را پشت سر گذرانده است، ادامه داد: اما به خوبی این را ثابت کرده است که با پیروی از رهبری حکیم و فرزانه، بدون شک در همه برهه ها موفق و پیروز از خطرها بیرون آمده و از این به بعد نیز خواهد آمد، رهبری که الگوی آزادی و عدالت خواهی و استکبارستیزی برای همه ملت ایران و جریان مقاومت است.

وی اظهارکرد: وظیفه نیروهای مسلح در حفظ آماگی رزمی و دفاعی به مراتب بیشتر از گذشته شده است و کارکنان پدافند هوایی در ارتش مکتبی و ولایی، در مقابل بدخواهان به مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران مشت آهنین و یا به تعبیر قرآن مجید، بنیان مرصوص بوده و از این به بعد نیز خواهد بود.

فرمانده پدافند هوایی شهید خسروی شهرآباد در استان خراسان شمالی تصریح کرد: بنابراین اگر افرادی بخواهند یا تصور کنند، ارتش غافل از پیرامون خود، به امور جریانی خود پرداخته و در راهبردهای تامین امنیت کشور حضور ندارد، تفکر خام و باطلی است چراکه حضور ارتش، حضوری ولایت محوری و مسئولیتی است، بنابراین وجود ارتش، برای کشور مایه آرامش و دلگرمی است.

وی با طرح این سوال که پدافند هوایی به دنبال تامین، حفظ و امنیت دائمی و پایدار از آسمان جمهوری اسلامی ایران است، اما چگونه؟ توضیح داد: مرحله اول، دیدن و کشف اهداف از طریق رادار و تجهیزات شنود اطلاعاتی و دیده بانی است، مرحله دوم نیز شناسایی و تشخیص اهداف، به این مفهوم که آنچه در پهنه آسمان کشور است با قطعیت 100 درصد مشخص شود که یک هواپیمای خودی است و یا دشمن.

سرهنگ همایونی راد به مرحله سوم نیز اشاره کرد و گفت: مرحله سوم، درگیری با دشمن، در این مرحله در صورتی که پرواز به هر نحو ممکن دشمن شناخته شود، فرمانده صحنه نبرد پدافند هوایی دستور انهدام آن را صادر می کند.

وی تاکیدکرد: در این میان ماموریت کشف، شناسایی اهداف، یک ماموریت دائم و همیشگی است، ماموریتی که بدون تعطیلی است و پیوستگی و استمرار در اجرای این بخش از عملیات پدافند جزء اصول اولیه پدافند هوایی است.

وی افزود: تامین امنیت آسمان جزء افتخارات است که به خوبی می توانند در مقابل هر نوع تجاوزی مقابله نمایند، چراکه فرزندان این کشور بیدار و آماده اند و تجهیزات بومی در اختیار آن ها دارای قابلیت اجرای عملیات است و از همه مهمتر اینکه به مدد الهی امیدوار هستند.

سرهنگ همایونی راد خاطرنشان کرد: بنابراین در صورتیکه دشمنان منطقه ای یا فرامنطقه ای هر نوع حرکت احمقانه ای را بخواهند علیه آسمان کشور انجام و هدایت نمایند، مطمئن باشند که به طور جد و اقتدار در مقابل آن ها ایستادگی خواهد شد و آن ها را از اقدام خود پشیمان خواهیم کرد.

ن

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha