• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400060805768
  • خبرنگار : 50404

مجموعه ترانه «حرف اضافه» منتشر شد

مجموعه ترانه «حرف اضافه» منتشر شد

ایسنا/خراسان رضوی مجموعه ترانه «حرف اضافه» با آثاری از صدرا کاوه منتشر شد.

صدرا کاوه در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با چاپ و انتشار مجموعه ترانه «حرف اضافه» اظهار کرد: از ابتدای سرودن شعر و ترانه تصمیم چاپ کتاب ترانه را داشتم که بالاخره در یک زمانی باید به نتیجه می‌رسید. نهایتا پس از ۹ سال این اتفاق افتاد و اولین کتاب من با نام حرف اضافه توسط انتشارات ایهام منتشر شد. این کتاب دارای ۲۳ اثر در ۶۸ صفحه است که ۱۶ اثر آن با موضوعات عاشقانه و اجتماعی و هفت اثر با موضوع جنگ است.

وی در خصوص راه‌های تهیه این کتاب افزود: علاقه‌مندان می‌توانند مجموعه ترانه «حرف اضافه» را به صورت اینترنتی از سایت‌های انتشارات ایهام، سی‌بوک و بافه‌بوک خریداری کنند.

این ترانه‌سرا با اشاره به مشکلاتی که در مرحله چاپ و نشر کتاب شعر برای شاعران وجود دارد، بیان کرد: با توجه به این‌که کتاب خواندن در کشور ما متأسفانه چندان مرسوم نیست و خصوصا این‌که در سال‌های اخیر کتاب‌های شعر به نسبت موضوعات و ژانرهای دیگر کم‌تر مورد استقبال قرار می‌گیرد، شاعری که بخواهد کتاب خود را چاپ کند و به دست مخاطب برساند یا ناگزیر است که به دنبال انتشاراتی بگردد که روی کتابش سرمایه‌گذاری کند که بعید می‌دانم بتواند چنین کسی را پیدا کند یا این‌که ناگزیر است هزینه کند و یا صبر کند تا زمانی که به اندازه‌ای مطرح شود که انتشاراتی ها بخواهند روی او و کتابش سرمایه‌گذاری کنند و به واسطه شهرت او، کتابش را چاپ کنند. بر این اساس شاعران جوان ناگزیر هستند که با ناشر همکاری داشته باشند، برای انتشارات کتاب و هزینه کنند.

کاوه با بیان این‌که شرکت و کسب رتبه در جشنواره‌های معتبر شعر و ترانه می‌تواند قوت قلبی برای شاعر باشد تا کتاب خود را به چاپ برساند، تصریح کرد: قطعا نکته‌ مهمی است که در مسیر شاعری، در زمان‌هایی بازخوردها را می‌بینی و متوجه می‌شوی که افرادی نسبت به شعرهایت نظر مثبت دارند و این قوت قلب است؛ خصوصا این‌که در یک فرآیند داوری و رقابت باشد و متوجه شوی افرادی که صاحب‌نظر هستند، روی اشعارت نظر مثبت دارند و شعرها و ترانه‌هایت را می‌پسندند. بر این اساس برگزیده‌ شدن در جشنواره‌های معتبری که برگزار می‌شود، می‌تواند محک و معیاری باشد تا شاعر بداند که در چه نقطه‌ای قرار دارد و چقدر می‌تواند روی شعرش حساب کند.

وی در رابطه با فعالیت‌های دیگر خود اضافه کرد: از آذر ماه ۱۳۹۹ بود ‌که شروع به تولید محتوای شعر و ادبیات در فضای اینستاگرام و آپارات کردم. با ساخت کلیپ‌های کوتاه سعی کردم نکات مهمی که لازم است شاعران جوان‌تر باید بدانند را آموزش دهم. همچنین در این مدت برخی دوره‌های آموزشی در شبکه‌های اجتماعی برگزار کردم که استقبال خوبی نیز از آن‌ها شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha