• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400060704804
  • خبرنگار : 50024

هنوز واکسن مناسب سنین زیر ۱۸ سال معرفی نشده است

هنوز واکسن مناسب سنین زیر ۱۸ سال معرفی نشده است

ایسنا/البرز سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا هنوز واکسنی که مناسب برای سنین زیر ۱۸ سال باشد معرفی نشده بنابراین چاره‌ای جز صبرکردن برای تایید واکسن مناسب برای این سنین نداریم.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه شهروندان باید در زمان اعلام شده واکسن کرونا را تزریق کنند، اظهار کرد: شهروندان باید با توجه به اولویت سنی که برای تزریق واکسن اعلام می‌شود، به مراکز تجمیعی واکسن مراجعه کنند و این امر را به تاخیر نیندازند چون سلامت خودشان به خطر می افتاد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا تزریق دز سوم واکسن برای ایجاد ایمنی بیشتر لازم است، توضیح داد: دز سوم واکسن کرونا تنها برای کادر بهداشت و درمان که مستقیم در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است ولی برای سایر شهروندان جهت تزریق دز سوم تصمیمی گرفته نشده است.

این مسئول در خصوص وضعیت واکسیناسیون در البرز گفت: در حال حاضر روزانه ۲۰ هزار دز واکسن در استان تزریق می‌شود و تا کنون به مجموع گروه‌های سنی اعلام شده، بیش از ۹۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده است.

بابایی تاکید کرد: اگر وضعیت تزریق به همین شکل ادامه داشته باشد، تا سه یا چهار ماه آینده بخش زیادی از جمعیت استان درمقابل کرونا واکسینه می‌شوند.

سخنگوی ستاد کرونای البرز در پاسخ به اینکه آیا تصمیمی برای تزریق واکسن به دانش آموزان گرفته شده، گفت: در حال حاضر تنها به دانش آموزان بالای ۱۲ سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، واکسن تزریق می‌شود و هنوز در خصوص تزریق به همه دانش آموزان اجماعی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا هنوز واکسنی که مناسب برای سنین زیر ۱۸ سال باشد معرفی نشده بنابراین چاره‌ای جز صبرکردن برای تایید واکسن مناسب برای این سنین نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha