• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400060302055
  • منبع : نمایندگی همدان

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان:

ضرورت پردازش لرزه‌خیزی منطقه برای پروژه‌های عمرانی بزرگ

ضرورت پردازش لرزه‌خیزی منطقه برای پروژه‌های عمرانی بزرگ

ایسنا/همدان مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان همدان از جمع‌بندی اطلاعات ماهانه لرزه‌نگاری و وضعیت مناطق مختلف استان همدان و ارسال داده‌ها به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران خبر داد.

عزت‌الله تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در صورتی‌که دانشجویان رشته زمین‌شناسی و رشته‌های مرتبط  بخواهند پایان نامه دکتری و ارشد بنویسند، می‌توانند از دیتاهای موجود در شبکه لرزه‌نگاری تهران که دارای اطلاعات جامع و کاملی از ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در کشور است، بهره‌مند شوند.

وی افزود: دیتاهای موجود در ایستگاه‌های لرزه‌نگاری سراسر کشور به مرکز پایش تهران ارسال می‌شود و کارهای تحقیقاتی زیادی در مورد پردازش لرزه‌خیزی مناطق استفاده می‌شود.

تیموری با بیان اینکه ساخت و سازهای عمرانی و پروژه‌های بزرگ عمرانی توسط وزارتخانه انجام می‌شود، تصریح کرد: درصورتی‌که در یک منطقه تصمیم به احداث پل‌های ویژه، سدسازی و ... گرفته شود، وزارتخانه به شرکت‌های مجرب و بزرگ کارهای تحقیقاتی را می‌سپارد و آنها را به مراکز پایش تهران هدایت می‌کند تا در مورد منطقه مورد نظر که قرار است کارهای عمرانی انجام شود اطلاعات کامل کسب کنند.

وی گفت: دیتاهای موجود در یک منطقه به تنهایی کافی نیست چراکه باید در مورد سابقه منطقه طی سال‌های گذشته اطلاعات جمع‌آوری شود همچنین در مورد وضعیت اطراف منطقه اطلاعات کسب شود.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری همدان خاطرنشان کرد: در صورتی‌که تصمیم به احداث سدسازی در یک منطقه گرفته شود، پیمانکار شرکت مورد نظر باید در مورد سابقه منطقه، وضعیت منطقه، بررسی بازگشت لرزه‌خیزی منطقه اطلاعات کامل داشته باشد که تمامی این اطلاعات در مرکز پایش تهران موجود است.

تیموری یادآور شد: تمامی اطلاعات به صورت ماهانه به مرکز پایش تهران ارسال می‌شود  و اطلاعات موجود در این مرکز برای دانشجویان رشته‌های مرتبط به راحتی در دسترس بوده تا آنها بتوانند کارهای تحقیقاتی خود را در این زمینه انجام دهند، همچنین سازمان‌ها می‌توانند از این اطلاعات برای امور عمرانی بزرگ بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha