• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400060201467
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خبر داد

رعایت ۹۵درصدی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری محرم کهگیلویه و بویراحمد

رعایت ۹۵درصدی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری محرم کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی طی برگزاری مراسم عزاداری محرم در استان خبر داد.

حجت الاسلام سید رضا افتخاری در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: بر اساس بررسی متولیان بهداشتی، هیئت های عزاداری استان رعایت ۹۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی را داشتند.

وی با بیان اینکه دهها عنوان برنامه مذهبی و فرهنگی ویژه ماه محرم اجرایی شد، اظهارکرد: برنامه سیاه پوشان با نصب پرچم ۵۰۰ متری در یاسوج اجرایی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نظارت مستمر بر هیئت‌ها، خاطرنشان کرد: در دهه اول محرم ۸۰۰ مورد بازرسی و سرکشی از هیئت‌های عزاداری استان انجام شد.

افتخاری با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ هیئت در استان وجود دارد، تصریح کرد: ۵۷۰ هیئت طی ایام عزاداری محرم در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال بودند که با توجه به شرایط کرونایی و فراهم نشدن زمینه فعالیت نتوانستند به اقامه عزا بپردازند.

وی از توزیع ۲۰ هزار ماسک بین هیئت های عزاداری استان از سوی این اداره کل خبر داد و عنوان کرد: علاوه براین تعداد مابقی دستگاهها و نهادها از جمله هلال احمر، مرکز بهداشت، بنیاد علوی نیز اقدام به توزیع ماسک کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۸۱ تن اقلام غذایی و ۷ هزار لیتر روغن با نرخ دولتی در راستای پخت غذا در استان تهیه و توزیع شد.

افتخاری تاکید کرد: همچنین حدود ۱۰۰ هزار پرس غذا بین هیئت های عزاداری و مردم نیازمند استان توزیع شده‌ است.

وی اظهار کرد: در دهه اول محرم ۷۷۶ مبلغ بومی و غیر بومی غیر مستقر و بومی و غیر بومی مستقر به مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دهه محرم یک هزار روضه خانگی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان برگزار شد. همچنین پنج هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha