• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400060201419

خراسان شمالی شرایط پذیرش افغان‌ها را ندارد

خراسان شمالی شرایط پذیرش افغان‌ها را ندارد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به عدم وجود سکونت‌گاه و امکانات مروبطه برای پذیرش افغان‌ها در استان، پذیرش آنان امکان‌پذیر نیست.

علی بحرانی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خراسان شمالی مرز مشترک با افغانستان ندارد، افزود: با توجه به شرایط موجود در کشور افغانستان، به طور قطع مهاجرت افغان ها به کشورهای همسایه وجود دارد اما به علت اینکه خراسان شمالی با افغانستان مرز مشترک ندارد، حضور افغان ها در استان دیده نشده است.

وی با تأکید براینکه در حال حاضر ۳۲۴ نفر از افرادی که تبعه افغانستانی دارند در استان حضور دارند، اضافه کرد: ۹۰ درصد ساکنین افغان در استان، متولد ایران هستند و براساس قانون جدید نیز مقرر است که فرزندان این خانواده‌ها شناسنامه ایرانی دریافت کنند.

بحرانی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۰مجوز صدور شناسنامه از سوی استانداری صادر شده است، افزود: افغانستانی‌های جویای کار، ساکن استان هستند اما در استان‌های دیگر مشغول به کار هستند و ساکنان در استان نیز بیشتر در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین سکونت دارند.

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی، اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان شمالی اضافه کرد: براساس آمایشی که در استان انجام می‌شود، افغانستانی‌های ساکن در استان دارای کارت تردد هستند و بیشتر افراد نیز در حوزه کشاورزی مشغول به کار می‌شوند.

وی با تأکید براینکه خراسان شمالی با موجِ حضور افغانستانی‌ها مواجه نخواهد بود، تصریح کرد: هماهنگی‌های مربوطه انجام شده است که حضور اتباع غیر مجاز در استان اعلام شود و افراد نیز به کشور خود بازگردانده شوند که تاکنون موردی مشاهده نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha