• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400060201170
  • خبرنگار : 50448

نظارت بهداشتی بر صادرات ۶ هزارتن آبزیان از بوشهر

نظارت بهداشتی بر صادرات ۶ هزارتن آبزیان از بوشهر

ایسنا/بوشهر رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر از نظارت بهداشتی-قرنطینه‌ای بر صادرات بیش از ۶ هزار تن آبزیان در این استان خبر داد.

دکتر حسن بازیار اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نظارت بهداشتی-قرنطینه‌ای بر صادرات شش هزار و ۱۲۹ تن انواع آبزیان تازه و منجمد از جمله انواع ماهیان سه هزار و ۲۱۹تن و دو هزار و ۹۱۰تن میگو از سوی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در قالب ۳۳۰ فقره گواهی بهداشتی بین‌المللی انجام شده است.

وی ادامه داد: این محموله‌های صادراتی قبل از دریافت گواهی بهداشتی بین‌المللی دامپزشکی تحت آزمایشات لازم براساس ضوابط کشور مقصد قرار می‌گیرند و پس از اطمینان از سلامت محموله‌ها براساس نتایج آزمایشگاهی و مشاهدات ظاهری (ارگانولپتیکی) و رعایت اصول حمل بهداشتی و نیز رعایت زنجیره برودتی، اجازه بهداشتی صادرات داده می‌شود.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر افزود: تمامی این گواهی‌های بهداشتی در راستای تحقق شعار سال "تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها" و همچنین دولت الکترونیک به صورت الکترونیکی و غیر حضوری از طریق سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی و در حداقل زمان ممکن و در جهت تسریع امور ارباب رجوع صادر می‌شود.
 
بازیار تصریح کرد: براساس ضوابط بین المللی و جهانی، صادرات آبزیان بدون اخذ گواهی بهداشتی بین المللی دامپزشکی از دامپزشکی کشور مبدا امکان پذیر و قابل قبول نیست که در این راستا سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان نقش مهمی در تجارت و صادرات این محصولات ایفا می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، وی گفت: صادرات این محصولات به بیش از ۲۰ کشور که شامل کشورهای اتحادیه اروپا، چین و کشورهای جنوب شرق آسیا، روسیه و کشورهای اوراسیا و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha