• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400060100562

عضو شورای شهر شیراز:

گزینه شهرداری شیراز تا آخر هفته اعلام می‌شود

گزینه شهرداری شیراز تا آخر هفته اعلام می‌شود

ایسنا/فارس عضو شورای شهر شیراز با اشاره به آغاز جلسات ارائه و بررسی برنامه‌های کاندیداهای تصدی پست شهرداری این کلانشهر، از صبح اول شهریور، خاطرنشان کرد که معرفی گزینه نهایی به روزهای پایانی هفته موکول شده است.

افسانه خواست‌خدایی بعد از ظهر دوشنبه یکم شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: سکانداری شهر راز، شهری با ویژگی‌های شاخص مذهبی، فرهنگی و تاریخی، شهریور پرشوری را در شورای شیراز رقم زده به گونه‌ای که جلسه صحن علنی و کمیسیونها در آغازین روزهای آخرین ماه تابستان تعطیل و تنها موضوع مهم مورد بحث انتخاب شهردار آینده این شهر به صورت علنی باشد. 

او افزود: بنا است در جلسات سه روزه انتخاب شهردار شهر شیراز، ۲۳ نامزد واجد شرایط، به ارائه برنامه‌های خود بپردازند. 

این عضو شورای شهر شیراز، از قرعه کشی نوبت واجدین شرایط، توسط منشیان ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد و گفت: در راستای اجرای شفافیت، این جلسات به صورت علنی با حضور اصحاب رسانه و به صورت پخش زنده برگزار شده تا شهروندان نیز بتوانند از روند انتخاب شهردار مطلع شوند. 

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در پایان ارائه برنامه‌های گزینه های پیشنهادی، پنج نفر برای ورود به مرحله بعد با رای گیری اعضای شورا  انتخاب می‌شوند تا در روزهای دوم و سوم، در دو جلسه علنی صبح و بعدازظهر پاسخگوی سوالات اعضای شورا باشند و در نهایت گزینه شهردار معرفی شود. 

خواست‌خدایی با اشاره به قرار گرفتن اسامی جدید به لیست پیشنهادی، ادامه داد: ابلاغیه جدید مبنی بر انتخابات شهردار تهران به سایر کلانشهرهایی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت که بر اساس  تبصره یک ماده ۷۱قانون مدیریت خدمات شهری اعلام شده است که احراز صلاحیت شغلی برای شهرداران این کلانشهرها را منتفی دانسته و شهردار به عنوان رجل سیاسی تلقی می‌شود، که بر همین اساس ۱۱ نفر دیگر از سوی اعضا پیشنهاد شد که در همان ابتدا سه نفر از آنها انصراف دادند. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در نخستین روز این جلسات، سیاوش بدری و محسن اردکانی انصراف دادند و علی معایر نیز با وجود ارائه برنامه‌های خود از این رقابت کناره گرفت و ادامه این روند گزینشی را به ۱۹ نامزد پیشنهادی دیگر سپردند.

او ادامه داد: انتخابات شهردار شیراز گویا فراتر از مدیران شهری بوده به گونه‌ای که مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز یکی از کاندیدای این کرسی مدیریتی شده است که به صورت ویدئو کنفرانس در همان ساعات نخستین به ارائه برنامه ی خود پرداخت. 

خواست خدایی، حضور سیداحسان اصنافی و محمدفرخ‌زاده، دوعضو منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز را نیز از دیگر ویژگی‌های جلسات انتخاب شهردار شیراز برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha