• دوشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400060100516
  • خبرنگار : 50022

نان گران (ن)شده است!

نان گران (ن)شده است!

ایسنا/البرز در حالی که مراجع رسمی از ممنوعیت افزایش قیمت نان صحبت می‌کنند؛ بسیاری از نانوایی‌ها نان را گران کرده‌اند.

در همین خصوص رئیس اتاق اصناف کرج گفت: هرگونه افزایش خودسرانه قیمت نان تخلف گرانفروشی محسوب شده و با متخلفان براساس قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بهروزحصاری خاطرنشان کرد: تا این لحظه هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت نان دراستان البرز صادر نشده است. بنابراین هرگونه افزایش قیمت خودسرانه  نان تخلف صنفی به شمار می‌رود.

حصاری افزود: براساس گزارش‌های مردمی، برخی واحدهای صنفی نانوایی درسطح شهر اقدام به افزایش قیمت خودسرانه نان کرده‌اند که این اقدام پیش از تصمیم گیری نهایی در نهادهای ذیربط و ابلاغ رسمی به اتحادیه نانوایان کرج، مصداق بارز گرانفروشی محسوب شده و براساس قانون با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی و اجرایی بازرسی و نظارت اصناف استان البرز با توجه به پایان طرح محدودیت فعالیت‌های صنفی در ۳۰ مرداد ماه سال جاری، طرح بازرسی و رسیدگی به تخلفات گزارش شده مردمی از نانوایی‌ها را با جدیت تمام در دستورکارقرار داده‌اند. بدیهی است درصورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت،کم فروشی نان و بی توجهی کارکنان شاغل در نانوایی به شیوه نامه‌های بهداشتی، واحد صنفی متخلف پلمب شده و پرونده آن جهت تصمیم گیری به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد.

وی افزود: پیگیری مطالبات قانونی اعضای زحمتکش صنف نانوایان کرج از طریق اتحادیه مربوطه در حال انجام است و اتاق اصناف البرز به عنوان نماینده صنوف خود تلاش خواهد کرد تا از مجاری قانونی، خواسته‌های به حق نانوایان را پیگیری و مطالبه نماید.

حصاری افزود: مشکلات خاص صنف نانوایان، افزایش سرسام آور هزینه‌ها شامل حقوق و دستمزد کارگر، بیمه، دارایی و ... باید به طور اساسی مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شوند. اما این روند باید از مسیر صحیح ، طی شود . لذا از اعضای محترم و سخت کوش صنف نانوایان انتظار می‌رود، همچون گذشته  با احترام به قانون و پیروی از آن، مسئولان امر را در پیشبرد  و حل موانع و مشکلات پیش رو و اتخاذ تصمیم درست در بحث نرخ نان، یاری رسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha