به نقل از نیوز گروه اکسپدیا(شرکتی مستقر در آمریکا ارائهکننده برندهای متعدد مسافرتی آنلاین جهانی) گزارش روند بهبود سفر خود را در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ منتشر کرده تا از این طریق به بازاریابان سفر در مسیر بهبودی کمک کند. در این گزارش تصاویری از آخرین روندهای سه ماهه در تغییر رفتارها و نگرشهای مسافران در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شده که در ذیل به برخی از آن اشاره شده است.
افزایش جستجوها در سطح جهانی
افزایش حجم جستجوهای ماهانه جهانی در سه ماهه اول و دوم ادامه داشته و در سه ماه چهارم بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است. تزریق مداوم واکسنهای کووید-۱۹ عامل افزایش جستجوها و تغییر دستورالعملهای سفر در سراسر جهان بوده است. البته در سه ماهه دوم حجم جستجوی جهانی مثبت و با سه ماهه اول و سال ۲۰۲۰ در تضاد شدید است.
نیمی از جستجوهای جهانی در بازه صفر تا ۲۱ روز قرار گرفت زیرا مسافران همچنان در سه ماهه دوم سفرهای نزدیکتر به خانه خود را انتخاب میکردند. با این حال جستجوی جهانی طولانیتر خواهد شد و نشان میدهد که اعتماد به نفس مسافران در حال افزایش است و قصد سفرهای تابستانی دارند و برنامهریزی سفرهای دورتر را انجام میدهند. جستجوهای جهانی ۲۲ تا ۹۰ روز قبل از تاریخ سفر بیش از ۳۵ درصد از جستجوها را در سه ماهه دوم نشان میدهد که تقریبا ۲۵ درصد در سه ماهه چهارم افزایش یافته است.
۵۵ درصد از جستجوهای بومی در بازه صفر تا ۲۱ روزه قرار داشت؛ در حالی که جستجوهای ۲۲ تا ۹۰ روزه در مقایسه با سه ماهه چهارم تقریبا ۲۰ درصد افزایش یافت. در سطح جهانی جستجو برای مقاصد بینالمللی در بازه ۳۱ تا ۹۰ روزه نسبت به سه ماهه اول ۳۰ درصد افزایش یافته است.
علائم مثبت برای سفرهای بینالمللی
علاقهمندان همچنان سفرهای داخلی را ترجیح میدهند اما رشد جهانی جستجو در مقاصد بینالمللی از مقاصد داخلی در هفتههای متعدد در سه ماهه دوم پیشی گرفت. این آمار نشان میدهد که اعتماد مسافران تا حدی به دلیل افزایش نرخ واکسیناسیون و در نتیجه افزایش علاقه و برنامهریزی برای سفرهای بینالمللی در حال افزایش است.
بینشهایی از شاخص ارزش مسافران گروه Expedia نشان میدهد که ۶۰ درصد از کاربران در داخل کشور خود سفر خواهند کرد و ۲۷ درصد در ۱۲ ماه آینده به سفرهای بینالمللی خواهند رفت. همچنین نتایج این تحقیقات نشان میدهد که افراد به تعطیلات مختلف از تعطیلات شهری تا اقامت طولانیتر علاقه دارند. چهار از هر ۱۰ نفر متقاضی سفرهای مکرر و کوتاهتر و ۲۸ درصد نیز سفرهای کمتر و طولانیتر و بیش از ۳۰ درصد نیز ترکیبی از سفرهای کوتاهتر و طولانیتر را خواستار هستند.
شهرهای بزرگ در کانون توجه
در سه ماهه دوم مقاصد ساحلی و شهری ۱۰ مقصد برتر رزرو شده در سراسر جهان را شامل شدند. محبوبیت روزافزون مقاصد شهری با افزایش تقاضای هتل در طول سه ماهه دوم همراه شد. تقاضای جهانی برای اقامت در هتلها بیش از ۱۰ درصد در سه ماهه بعد افزایش یافته است؛ در حالی که مدت اقامت در هتلهای جهانی با متوسط مدت سفر در سه ماهه اول مطابقت دارد.
تجدید علاقه به سفرهای پایدار
سازمانهای بازاریابی مقصد(DMOs) با افزایش جستجوهای جهانی و افزایش علاقه مسافران به مقاصد شهری و ساحلی، نقش مهمی در مدیریت تقاضا برای مقاصد گردشگری محبوب خواهند داشت. بر اساس تحقیقات اخیر حدود سه نفر از هر پنج مسافر تمایل به پرداخت هزینههای اضافی سفر را دارد تا سفر او پایدارتر باشد و این نشان میدهد که آنان برای آگاهیهای زیستمحیطی و اجتماعی ارزش قائل هستند. تجزیه و تحلیل دادههای بررسی میهمان نشان میدهد که برخی از رایجترین موضوعات ذکر شده در نظرات میهمانان مربوط به پایداری و سفرهای زیستمحیطی شامل پلاستیکهای یک بار مصرف، امکانات بازیافت و در دسترس بودن نقاط شارژ خودروهای برقی، استفاده از لامپهای الایدی(LED) و انرژی تجدیدپذیر است.
انتهای پیام
نظرات