• جمعه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400052919949
  • خبرنگار : 71506

درخشش آزادکاران جوان ایران در مسابقات جهانی

لطفا این قهرمانی را مصادره نکنید!

لطفا این قهرمانی را مصادره نکنید!

در شرایطی که تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران پس از ۶ سال با اقتدار بر سکوی نخست رقابت های جهانی روسیه ایستاد، برخی ها سعی در مصادره این قهرمانی به نام خود را دارند تا باز هم نقش پررنگ مربیان سازنده در مازندران به عنوان مهد کشتی ایران و جهان نادیده گرفته شود.

به گزارش ایسنا، در سالی که تمامی نگاه ها معطوف به المپیک و آماده سازی تیم های ملی کشتی بزرگسالان برای حضور در توکیو بود، آزادکاران جوان ایران بی ادعا، بدون سرمربی و با کمترین توجه خود را مهیای حضور در رقابت های جهانی روسیه کردند.

پس از کناره گیری پژمان درستکار از هدایت تیم ملی کشتی آزاد جوانان به بهانه ناسازگاری و اختلاف با غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان، محسن کاوه مرد همه کاره این روزهای کشتی ایران، به عنوان مدیر فنی تیم های ملی کشتی آزاد، در ظاهر مسئولیت فنی آزادکاران جوان را بر عهده گرفت.


کاوه یک پایش در تیم بزرگسالان و پای دیگرش در تیم جوانان بود، در حساس ترین شرایط ممکن و در واپسین روزهای اعزام آزادکاران جوان به روسیه، کاوه در توکیو حضور داشت.  آتیه سازان کشتی ایران مشغول آماده سازی بودند اما کاوه در کنار تیم بزرگسالان بود؛ هر چند این حضور از سوی علیرضا دبیر، لازم و ضروری عنوان شد، اما انتقادات از چرایی عدم حضور کاوه در اردوی تیمی که مسئولیت فنی آن را در آستانه اعزام به رقابت ها جهانی بر عهده داشت، به درستی کماکان باپرجا بود.

کشتی گیران المپیکی در کانون توجهات بودند، هنوز پایشان به آوردگاه توکیو باز نشده بود اما پاداش های میلیونی می گرفتند، مسئولان ورزشی و سیاسی به تمریناتشان سرکشی می کردند و قول های میلیاردی می دادند و تمام هم و غم فدراسیون کشتی حمایت صد درصدی از تیم های المپیکی بود؛ اما در مقابل، تیم های ملی جوانان که برخی از آن ها قرار است ۳ سال دیگر در پاریس جور ورزش ایران را بکشند، مظلومانه و بی توقع مشغول آماده سازی برای حضور در روسیه بودند!

امیر حسین فیروزپور

بالاخره المپیک هم به پایان رسید اما کشتی آزاد توقعات را برآورده نکرد و غلامرضا محمدی جایش را به پژمان درستکار داد و کشتی فرنگی هم با نبوغ ذاتی یک کشتی گیر جوان و کم شانس که تنها طلایی کشتی ایران در المپیک نام گرفت، با سلام و صلوات به سلامت از پیچ خطرناک توکیو عبور کرد.

اما آزادکاران جوان و با آتیه کشتی ایران در سرزمین تزارها و مقابل چشمان لالوویچ و مامیاشویلی، مقتدرانه و با نتیجه بی نظیر ۵ طلا، یک نقره و یک برنز در ۱۰ وزن بر سکوی نخست جهان ایستادند؛ هر چه المپیکی ها به کشتی گیران روس و آمریکا برای باخت"نه" نگفتند، جوانان برای المپیکی ها، مشق آمریکا کشی و روس کشی کردند تا با عملکردشان، خود و توانایی شان را اثبات کنند.

رحمان عموزاد

البته جوانان شایسته کشتی ایران هنوز جام قهرمانی را بالای سر نبرده بودند، اما در تهران استوری و پست های جهت دار با هدف مصادره این موفقیت آغاز شد؛ برخی ها این موفقیت را حاصل عملکرد فدراسیون قبلی دانستند، برخی آن را به فدراسیون فعلی نسبت دادند و عده ای نیز با قراردادن عکس های خود در کنار این قهرمانان، اینطور وانمود کردند که مدال های طلا، حاصل کار آن ها در رده نوجوانان بوده است.

فدراسیون کشتی نیز که پیش از اعزام و حتی در زمان حضور تیم جوانان در روسیه، از محسن کاوه به عنوان مدیر فنی تیم یاد می کرد، پس از قهرمانی از وی به عنوان سرمربی تیم جوانان نام برد!

هر چند مربیان سابق تیم ملی نوجوانان، فدراسیون قبلی، فدراسیون فعلی و کادر فعلی تیم ملی جوانان برای این کشتی‌گیران زحمت کشیده‌اند اما اگر قرار باشد این قهرمانی مقتدرانه در خاک روسیه را برای کسی سند زد، باید به نام مربیان سازنده و بی ادعای آنها نوشته شود.

در این میان باز هم مربیان سازنده مظلوم بودند؛ آن ها که کشتی گیر می سازند و تحویل برخی دیگر می دهند اما نه در اعزام ها و اردوها جایی دارند و نه در موفقیت ها و پاداش‌های چندین میلیونی نامی از آن ها برده می شود.

علی اکبرپور



اتحادیه جهانی کشتی از دلاوری رحمان عموزاد نوشت، اما در ایران کسی نامی از حمیدرضا رضازاده که او را کشف کرده، پرورش داده و به کشتی جهان معرفی کرده است، نبرد.

عرفان الهی طلای جهان گرفت اما نامی از یاسر طهماسبی کاشف و سازنده او برده نشد، محمد نخودی درخشید و بر طلا بوسه زد اما نامی از سعید احمدی کشتی‌گیر سابق و مربی امروز به میان نیامد، امیرحسین فیروزپور  با جسارت به طلای جهان بوسه زد اما بهروز نیک نژاد که عمرش را پای کشتی گذاشته و چهره های زیادی به کشتی ایران و جهان معرفی کرده، اینبار هم دیده نشد. علی اکبرپور دلاورانه بر سکوی نخست سنگین وزن جهان ایستاد اما کسی قدردان زحمات پدر و مربی‌اش ابراهیم اکبرپور نشد.

محمد نخودی



این ها فقط نمونه هایی از ظلم در حق صاحبان اصلی ورزش اول ایران در مازندران به عنوان مهد کشتی جهان یا دیگر نقاط کشتی خیز ایران است؛ عده زیادی بی ادعا و در میان کمترین توجه زحمت می کشند اما دیده نمی شوند، پاداش نمی گیرند، جایی در اعزام ها و حتی اردوها ندارند اما در مقابل زجر و سختی شان به پای برخی نورچشمی ها نوشته می شود و بر سر مصادره افتخارآفرینی شان لحظه ای درنگ نمی کنند!

مازندران به تنهایی در خاک روسیه با مدال های درخشانش بالاتر از روسیه و آمریکا به عنوان دو قدرت کشتی جهان ایستاد؛ قدرش را بدانیم و این قهرمانی را برای دیگران مصادره نکنیم. اگر خدای نکرده این تیم شکست می‌خورد مسلما پدر و مادر نداشت و کسی زیر بار مسئولیتش نمی‌رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۰:۲۵

با سلام. با تبریک قهرمانی تیم کشتی ازاد جوانان. ذکر چند نکته لازم و ضروری است.اول اینکه هیچ وقت نباید نتیجه کشتی را، در رده های نوجوانان و جوانان به بزرگسالان تسری داد. عیار کشتی ازاد ما در المپیک توکیو مشخص شد. متاسفانه جناب دبیر اجازه گردش نخبگان کشتی را در کادر فنی کشتی ازاد نمی دهد. با کمال تاسف اقای دبیر منافع دوستی را در کشتی ازاد به مصالح ملی ترجیح داده است. دلخوش شدن جناب دبیر به دوستان دیرین، یعنی اقایان کاوه و درستکار که حتی یک مدال برنز جهانی ندارند، اینده خوبی را برای کشتی ازاد رقم نمی زند.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۱۴:۴۴

کاملا‌درسته

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۱۶:۳۷

دقیقاً، تیم ملی کشتی ما نیاز به یه پوست اندازی جدید تو زمینه مربی ها داره و دور باطل فعلی باید برچیده شود

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۰۰:۴۳

کاملا درست می‌فرماید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۱:۱۲

ای کاش عکس از مربیانی که نام بردید هم در این مطلب کار میکردید

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۱:۲۳

تا بوده همین بوده عزیز!

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۲:۴۴

عالی بود.سپاس.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۱۷:۵۸

همین مازندران نبود ایران، توکشتی و وزنه برداری ازفوتبالش عقبتر بود.مازندران اگه بعنوان کشور جدا در المپیک شرکت کنه، هردوره بااختلاف بالاتر از ایران قرار میگیره و تیم فوتبالش هم هردوره جام جهانی...70درصد جور ورزش و مدال‌های ایران مازندران میکشه‌.وقتی در مورد مطلبی سواد لازم ندارید.بهترین کار سکوته‌‌‌‌..حاجیییی‌

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۳:۴۸

از این که دراین گزارش ازمربیان سازنده نام بردید تشکر میکنم ولی خواهشاً با یک قهرمانی القاب سازی نکنید اخه کجای مازندران پایتخت کشتی جهان هست وقتی تو60سال فقط 2تا قهرمان المپیک داده درحالی که داغستانی ها توهمین المپیک توکیو2020دررشته کشتی 3مدال طلا آوردند همین القاب سازی ها باعث عقب افتادن ورزش کشور شده

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۵

احسنت، آفرین بر متن بسیار بجای شما حقا که باید به این مربیان زحمتکش مثل آقا بهروز نیک نژاد و سعید احمدی که بی منت و گمنام در حال پرورش و تقدیم جوانانی غیور هستند رسیدگی کرد و آن حق الزحمه های چند صد میلیون تومانی اکبر کاوه ها را به اینها داد. حق این مربیان زحمتکش و گمنام هست نه آن افرادی که بلدند چگونه از زحمت دیگران بخورند!

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۴:۵۹

کاملا درست و حرف کارشناساسانه بود. کشورهای مثل روسیه و دیگر قدرتهای کشتی،به دنبال قهرمانی و مدال توجوانان نیستند،فقط ماهمه داشته هامون و رو میکنیم،دیگرکشورها تواین سطح کشتی گیرهاوتیمشونومحک میزینن،برای تیم اصلی وبزرگسالشون،.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۵:۵۵

تا بوده همین‌ بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۷:۳۸

درود بر دلاور مردان سرزمین پارس👏👏👏👏👏👏👏 درود بر مربیانی که دلسوزانه شما رو پرورش دادند👏👏👏👏👏👏😍 ننگ بر مسئولين بی کفایتی که، قدر شما و مربیان دلسوز رو نمیدونن😡🤬

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۸:۵۷

دیگه قرار نشان طلای محمدرضا گرایی رو شانسی و صلواتی کنید محمدرضا اون موقع که امیدهای جهان با اقتدار و اجرای انواع واقسام فنون قهرمان شد من طلایی المپیک رو تو وجودش دیدم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۹:۰۹

تیم ایران قهرمان شد نه مازندران

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۹:۴۰

حداقل از کشتی گیر همدانی و مربی اش هم نام میبردی!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۲۰:۰۰

تا دیر نشده شمارا قسم به امام حسین دبیر حقه بازوو بندازین بیرو فقط فقط فقط فقط رسول جان ایران ما را دستوری بیاورید تا کشتی به اهلش داده بشه همه دیدین چرا دبیر حسن یزدانی پهلوان کش کرد در مقابل نیروهای متخاصم .

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۲۰:۱۵

درودبه شرف تمامی مازنیهای غیورکه بدون هیچ چشمداشتی پرچم ایران رابالامیبرند(درکشتی)ولی پول میلیاردی انرا فوتبالیستهامیخورندبدون اینکه سالهاست حتی درآسیابتوانند اول شوند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۱۳:۵۹

فکر کنم بیشترین ورزشکاران مدال آور کشورمان از اردبیل و اذربایجان هستن پس در تعریف کلمه مقدس ایران بهتر از تک کلمه مازندران هست

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۲۰:۳۳

از این همه نکته بینی شما ممنونم، واقعا باید به این جوانان بی مربی در این برهه بی مرامی و بی اخلاقی فدراسیون دست مزیزاد گفت. از نزدیک رحمان و خانواده ی ایشان را می شناسم. مطمئن باشید اگر این روند ادامه داشته باشد و به رحمان رسیدگی نشود ایشان هم با تمام غیرتی که دارد ولی بدلیل عدم توان برای مدیریت تغذیه صحیح ورزشی راهی بجایی نخواهد برد. قدر نخبگانمان را قبل از اینکه دیر بشود بدانیم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۲۳:۴۱

درود بر دلیران سرزمین علویان مازندران پهلوان پرور

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۲۳:۴۴

درود دقیقا این مسابقات نشان داد ایران چقدر استعداد داره و از نیروی جوان وانسانی غنی، اما مدیریت وبرنامه ریزی در هیچ بخشی وجود ندارد ودلسوز نیست. امیدوارم کشتی که دست صاحبان کشتی هست هم به مربیان ودلسوزان پایه اهمیت دهد هم این چند سال بین جوانی وبزرگ سال رو طوری پیش ببرند که در حهانی والمپیک چنین نتیجه بگیریم. چون مربیان پایه کار خود رو کردن من بعد به عهده فدراسیون هست.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۲۳:۵۲

من نمیدونم این قهرمانی ها چیه که توی المپیک هیچ مدالی نمیگیره، اینها رقابت نیست خاله بازیه، که اگه رقابت بود کسی که اینجا قهرمان میشه باید روی تشک المپیک هم قهرمان میشد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۰:۲۹

مهم المپیک بود که هیچ نکردن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۱۵:۴۳

مازندارن ما قبول داریم ولی شما چرا نباید اسمی از جوکار استان همدان نمی برید که با کمتر از ده هزار نفر جمعیت دو تا نایب قهرمان المپیک تحویل داده و آقای جوکاری که پر افتخار ترین مرد پارالمپیک ما هستند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۰:۴۱

اگه انصاف داشته باشن باید به ورزش مازندران بیشتر بها بدن حداقل ۵ تا مدال طلا المپیک با بها دادن به این ورزش تو مازندران نصیبشون میشه، اگه بخش زنان رو هم تقویت کنند بیشتر گرفتن ده تا طلا و رفتن به ۱۵ کشور اول جهان تو المپیک دور از دسترس نیست اگه بی عرضگی و فامیل بازی رو کنار بزارن

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۰:۴۳

کاملا موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۱:۲۴

دمشون گرم .. دم همه ی مربیان پایه گرم .. مسئولان بی مغز دریابید مربی و نو استعدادهارو .

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۱:۳۰

آمریکایی کشی و روس کشی!!!! این نوع ادبیات سخیف در ورزش امروز منسوخ و از ایسنا بیشتر از اینا انتظار میره

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۳:۵۲

دم این مربیان زحمت کش گرم..خدا پشت و پناه این مربیان و کشتی گیران عزیزممون که مدال آوردن و افتخار آفرینی کردن برای ایران و ایران...کشتی مال ایرانه.. مازندران مهد کشتی ایران و جهانه..افتخار میکنم که ایرانیم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۸:۰۰

قدردانی؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۸:۱۴

کاملا درست و بحق مطلب نوشتی. کورش از مشهد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۸:۴۲

هزاران افرین بهشون وبه مربیان زحمکش

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۸:۵۵

تیم ملی ایران قهرمان شد مربی و سرمربی کی بود مهم نیست.مهم هست ااا اما نه در حدی که تو بوق و کرنا کنی

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۹:۳۵

درود بر شرف این شیر مرد نویسنده .حرفت حقه. آفرین آفرین بر دلاورای کشتی گیر جوان که بی ادعا و تنها پرچم ایران برعکس اون نورچشمیای بزرگسال پرچم تو کل دنیا بردن بالا .تنی سالم عمری با عزت برای همه..

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۱۰:۳۷

کور باد چشمی که نمیتواند این قدرت رو ببینه و بلند مرتبه تر باد دلاوران ما خسته نباشند شیر مادر و نان پدر حلالشان و جوایزی که بیشک کمتر از حق شونه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۱۱:۴۱

مسلما آقای کاوه سهم بزرگی در این قهرمانی با حضور نداشتن در اردوی آماده‌سازی کشتی‌گیران تیم داشته است!

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۱۱:۴۸

خیلی وقته حق تمام زحمت کشان کشتی خورده شده

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۱۹:۰۲

که مازندران شهر ما یاد باد.به عنوان یک لرتباری که البته ما هم در مدالهای ایران همیشه سهم داریم همیشه به مازنیهای غیور و بی ادعا افتخار می کنم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۲۲:۰۳

اگر مسولین کشتی که خدا را شکر از دل کشتی این سرزمین هستند، ذره ای وجدان داشته باشندبایدبه این مربیان هم توجه کنندو سعی کنند ازلحاظ مالی به این خوبان رسیدگی شود.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۰۰:۰۰

نویسنده محترم مقاله،لطفا قبیله ای،عشیره ای وطایفه ای فکر نکنید،مازندران جزء کوچکی از ایران بزرگ است،سعی کنید استانی فکر نکنید،البته حساب سودجویان جداست

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۰۲:۴۱

درود بر شیربچه های ایران بخصوص مازنی های عزیز که گل کاشتند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۰۸:۵۴

شما فقط بلدید بگید مازندران قهرمان شد نه تیم ملی ایران تلاش کرد تا بتونه به مدال برسه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۱۰:۵۸

تشکر میکنم از تحلیل زیبای شما واقعا همینطوره در مورد مربی های سازنده نمونه آقای همت مسلمی مربی سازنده حسن یزدانی کسی تو ایران نمیشناسه ولی کشور هند زرنگ بود ایشونو کشف کرد و به راحتی بردنش

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۱۰:۵۴

چراتوی المپیک اینقدر شیر نبودید ایجا بدرد نمیخوره. بعدازهرباخت مصدومیت رو بهونه می کردین